Suzuki SX4 S-Cross 1,6 |
Mi ez? |
Esztergomban gyártott, színvonalas családi autó, a tesztautó esetében négykerék-hajtással |
Mit tud? |
Azt, amit a kategória többi autója is, de benzines motorral sem igényel kompromisszumot |
Mennyibe kerül?
|
4 980 000 Ft a légkondis alapverzió, a tesztelt változat ára húzós: 7 700 000 Ft |
Kinek jó? |
Elég sok embernek: elemében van városban, de a zajszintet leszámítva hosszabb úton is |
Állítólag a Suzukinál az SX4 utódját a kis és a kompakt autók közötti modellként kezdték fejleszteni, de még időben észbe kaptak, hogy nagyobb autóra van igény. Az eredmény egy igazi mai, modern kompakt szabadidő-autó. A népes mezőnyön belül a SX4 S-Cross filigránabb a kategóriatársaknál, súlyát összkerékhajtással is sikerült 1200 kg alatt tartani.
Hasmagassága az előd 19 centimétere helyett – a tesztautó kerékméretével – 16,5 centiméter. Aki terepre venne autót, jobban jár a kínálatban maradó eddigi SX4-gyel. A terepjárás úgysem szempont ebben a kategóriában, a fogyasztás annál inkább.
Állítható háttámla, nagyobb csomagtartó
Karcsú és arányos karosszériája meglepően tágas. Már van rendes csomagtér, a hátsó üléstámla állásától függően 400/430 literes térbe rámolhatunk. A 10 centivel, 2,6 méterre nyújtott tengelytávval hátul is bőséges a lábtér. A magam 190 centis magasságával könnyen elférek egy hasonlóan colos vezető mögött, bár az üvegtető miatt a fejtér nem jobb közepesnél.
Elöl pillanatokig tart csak összeszokni az autóval. Jó az üléspozíció, kényelmes az ülés és a telefon-kihangosítás Bluetooth-pároztatását leszámítva minden egyszerűen használható. A minőségérzet átlagos, mert a szép, helyenként puha anyagú műszerfalat ellensúlyozza pár olcsó megoldás. A csomagtérben pedig a gagyi, műanyag rögzítőgyűrűkön látszik a spórolás.
Egy 3008, Scénic, Sportage mellé parkolva a nagyobb SX4 is filigrán, kecses autó
Egy 3008, Scénic, Sportage mellé parkolva a nagyobb SX4 is filigrán, kecses autó
Fotó megosztása:
Jóval nagyobb lett, így új kategóriában indul a Suzuki SX4 második generációja. Az SX4 S-Cross jó autó, csak nem ennyiért
Jóval nagyobb lett, így új kategóriában indul a Suzuki SX4 második generációja. Az SX4 S-Cross jó autó, csak nem ennyiért
Fotó megosztása:
Ametisztszürke gyöngymetálnak hívják ezt a színt. Érdekes árnyalat, a fénytől függően lehet szürkés, feketés vagy mély lilás is
Ametisztszürke gyöngymetálnak hívják ezt a színt. Érdekes árnyalat, a fénytől függően lehet szürkés, feketés vagy mély lilás is
Fotó megosztása:
Váratlanul kerek az 1,6-os benzinessel az új SX4. Nem enervált és keveset fogyaszt
Váratlanul kerek az 1,6-os benzinessel az új SX4. Nem enervált és keveset fogyaszt
Fotó megosztása:
7,7 millió Ft a 4x4-es csúcsmodell, de elsőkerék-hajtással 5,3 millióból kijön egy kulturáltan felszerelt benzines
7,7 millió Ft a 4x4-es csúcsmodell, de elsőkerék-hajtással 5,3 millióból kijön egy kulturáltan felszerelt benzines
Fotó megosztása:
16,5 centire csökkent a 17-es felnik esetén a 4x4-e változat hasmagassága. Az elődben még 19 centiméter volt
16,5 centire csökkent a 17-es felnik esetén a 4x4-e változat hasmagassága. Az elődben még 19 centiméter volt
Fotó megosztása:
Xenon-fényszórók adják a fényt a csúcsmodellben
Xenon-fényszórók adják a fényt a csúcsmodellben
Fotó megosztása:
A tükrökben villan az oldalsó irányjelző
A tükrökben villan az oldalsó irányjelző
Fotó megosztása:
Gazdag krómozás díszíti a tesztautót
Gazdag krómozás díszíti a tesztautót
Fotó megosztása:
AllGrip az új, valószínűleg lamellás kuplungos összkerékhajtás neve
AllGrip az új, valószínűleg lamellás kuplungos összkerékhajtás neve
Fotó megosztása:
Keveset látni kifelé az apró ablakon
Keveset látni kifelé az apró ablakon
Fotó megosztása:
A lámpán is látni, hogy a Qashqait követi a koncepció
A lámpán is látni, hogy a Qashqait követi a koncepció
Fotó megosztása:
4400-on éri ela 156 Nm nyomatékot a motor. Alapjárat környékén könnyen lefullad, de némi gázzal jól húz, szépen forog és mindig takarékos
4400-on éri ela 156 Nm nyomatékot a motor. Alapjárat környékén könnyen lefullad, de némi gázzal jól húz, szépen forog és mindig takarékos
Fotó megosztása:
205/50 R17 a tesztautó gumimérete. A másik, 16 colos kerékszettel 17 cm a hasmagasság
205/50 R17 a tesztautó gumimérete. A másik, 16 colos kerékszettel 17 cm a hasmagasság
Fotó megosztása:
Érdekes, hogy a 4x4-es modellekben is csatolt hosszlengőkaros a felfüggesztés. A független fejlettebb volna, de nehezebb és csökkentené a csomagteret is
Érdekes, hogy a 4x4-es modellekben is csatolt hosszlengőkaros a felfüggesztés. A független fejlettebb volna, de nehezebb és csökkentené a csomagteret is
Fotó megosztása:
Kulturált, jól összerakott autónak tűnt az új SX4. A minőségérzet nem rossz
Kulturált, jól összerakott autónak tűnt az új SX4. A minőségérzet nem rossz
Fotó megosztása:
Rendes műszerek mutatják a vízhőfokot és a benzinszintet, nem olcsó digitális kijelzők
Rendes műszerek mutatják a vízhőfokot és a benzinszintet, nem olcsó digitális kijelzők
Fotó megosztása:
Kényelmes az ülés és jól beállítható az üléshelyzet
Kényelmes az ülés és jól beállítható az üléshelyzet
Fotó megosztása:
Hosszabb autópályás utakon zavaró a szél és a gördülési zaj
Hosszabb autópályás utakon zavaró a szél és a gördülési zaj
Fotó megosztása:
Hátul magas emberek lábának is jó sok a hely. Az üvegtető elvesz jó pár centit a fejtérből
Hátul magas emberek lábának is jó sok a hely. Az üvegtető elvesz jó pár centit a fejtérből
Fotó megosztása:
Meredekebbre állított támlával 430, kényelmesebben ülve 400 literes a csomagtartó
Meredekebbre állított támlával 430, kényelmesebben ülve 400 literes a csomagtartó
Fotó megosztása:
Az elválasztó padló két szinten rögzül, felemelve sík vele a bővített csomagtér
Az elválasztó padló két szinten rögzül, felemelve sík vele a bővített csomagtér
Fotó megosztása:
Merőben gagyi hatásúak a csomagrögzítő szemek
Merőben gagyi hatásúak a csomagrögzítő szemek
Fotó megosztása:
Kisebb flaskáknak van helyük a hátsó ajtókban is
Kisebb flaskáknak van helyük a hátsó ajtókban is
Fotó megosztása:
1,5 literes üvegek nem férnek el az első ajtótárolókban
1,5 literes üvegek nem férnek el az első ajtótárolókban
Fotó megosztása:
A szögletes pohártartót mintha a 450 grammos kefírhez találták volna ki
A szögletes pohártartót mintha a 450 grammos kefírhez találták volna ki
Fotó megosztása:
Új fejlesztés a négyállású erőelosztás-kapcsoló. Lock állásban fix 50:50 arányú erőelosztással segíti a terepjárást
Új fejlesztés a négyállású erőelosztás-kapcsoló. Lock állásban fix 50:50 arányú erőelosztással segíti a terepjárást
Fotó megosztása:
Hatékony és végre nem egyfokozatú az ülésfűtés
Hatékony és végre nem egyfokozatú az ülésfűtés
Fotó megosztása:
Idegesítő a parkolóradar működése. Folyamatosan aktív, nem a tolatás kapcsolja be, ezért sípol biciklisre, bokorra, zebrán átkelő gyalogosra is
Idegesítő a parkolóradar működése. Folyamatosan aktív, nem a tolatás kapcsolja be, ezért sípol biciklisre, bokorra, zebrán átkelő gyalogosra is
Fotó megosztása:
7,7 millió forintért nem lenne szabad kispórolni az akadályérzékelőt három ablakból
7,7 millió forintért nem lenne szabad kispórolni az akadályérzékelőt három ablakból
Fotó megosztása:
Többnyire logikusan és könnyen használhatók az új SX4 funkciói
Többnyire logikusan és könnyen használhatók az új SX4 funkciói
Fotó megosztása:
A rádiónak nem mindig sikerült szétválasztania az egymáshoz közeli frekvenciákat, összekeveredett kétféle adás
A rádiónak nem mindig sikerült szétválasztania az egymáshoz közeli frekvenciákat, összekeveredett kétféle adás
Fotó megosztása:
Elegáns megoldás a vakító fényre elsötétedő belső tükör. Éjszaka autópályán kényelmesebbé teszi a vezetést
Elegáns megoldás a vakító fényre elsötétedő belső tükör. Éjszaka autópályán kényelmesebbé teszi a vezetést
Fotó megosztása:
56 centis nyílást tesz szabaddá a kategória legnagyobb toló-üvegteteje. A csúcsmodellhez alapáron járó panorámatető sokat hozzátesz az SX4 S-Cross jó hangulatához
56 centis nyílást tesz szabaddá a kategória legnagyobb toló-üvegteteje. A csúcsmodellhez alapáron járó panorámatető sokat hozzátesz az SX4 S-Cross jó hangulatához
Fotó megosztása:
Jól használható a tempomat a kormányon lévő gombokkal
Jól használható a tempomat a kormányon lévő gombokkal
Fotó megosztása:
Az elválasztó padló két szinten rögzül, felemelve sík vele a bővített csomagtér
Nem kell bele a dízel
A 6000-es fordulatszámon 120 lóerős benzinmotor kellemes meglepetés. Messze nem csak a dízelénél 800 ezer forinttal alacsonyabb vételár szól mellette. Az élénk, jól harapó, kedvező nyomatékú benzinest az S-Cross mintha egyenesen a Swift Sportból örökölte volna. Az 1,6 literes gépben a műfaj korlátaihoz mérten bőven van erő, még autópályán is bevált. A csúcsmodellhez alapfelszerelésként járó stop-start rendszer jól működik, tehát gyakran lelövi a motort, aztán gyorsan és finoman indítja újra a négyhengerest.
Az S-Cross és konkurensei kézi váltóval |
Suzuki SX4 S-Cross 1,6 4×4 GLX Panorama
|
7 700 000 Ft |
Dacia Duster 1,6 Arctic Music 4×4 |
3 840 000 Ft |
Kia Sportage 1,6 EX Premium 4×2 |
7 034 000 Ft |
Nissan Qashqai 1,6 Tekna 4×2 |
6 570 000 Ft |
Subaru XV 1,6 Comfort 4×4 |
7 190 000 Ft |
Suzuki SX4 S-Cross 1,6 GLX Panorama 4×2 |
7 100 000 Ft |
A futómű nem engedi billegni az autót, a közvetlen kormányzással az SX4 S-Cross kezes és jól irányítható autó. Az új SX4 könnyű és kompakt autónak érződik, ami nem érzékcsalódás. Autópályára kicsit túl direkt is a kormányzás, az egyenesfutás nem az igazi.
A rugózási komfort közel sem olyan jó, mint a stabilitás. Autópályáról Budapestre beérve még éppen nem ébrednek fel a hátul alvó gyermekek, de az útgyűrődések, kiálló sínek bekoppannak az utasokig. Megsüllyedt csatornafedelekkel viszont jól boldogul.
Váratlanul kerek az 1,6-os benzinessel az új SX4. Nem enervált és keveset fogyaszt
Halk motor, mégis nagy zaj
Sajnos az autó kategóriájához és főleg árához képest méltatlanul hangos. Még az ötmilliós alapmodellben is sok volna ennyi gumizaj és szélzúgás autópályán, nemhogy a 7,7 milliós tesztelt változatban. Hosszabb utakon megelégedtünk a hangerőben még épp kellemes, 110 körüli tempóval. A motor az okosan hosszúra vett áttételezéssel nem zajong, 120-nál 3000 a fordulatszám ötödikben.
A fogyasztás messze jobb volt annál, amire számítottunk egy benzines kompakt SUV-ban. Az ezerhatos gép városban 8,36 litert engedett le a torkán 100 kilométeren, országúton és autópályán beérte 6,3 literrel. Tesztünk átlagfogyasztása mindössze 6,85 l/100 km. Ha ezeket az értékeket egy Astra vagy Cee’d produkálni tudná hasonló motormérettel, bőven elégedettek volnánk. Ez az autó viszont egy négykerék-hajtású, magasabb és marconábbra rajzolt, rosszabb légellenállású modell.
Kényelmes az ülés és jól beállítható az üléshelyzet
Az új hajtásrendszer négy állással dolgozik, de a tulaj némi próbálgatás után alighanem Auto-üzemmódban használja majd a kocsit. Itt az első kerekek kapják a motor nyomatékát, a fogyasztást csak akkor növeli a négykerék-hajtás, ha kipörögnek. Sportba kapcsolva a rendszer a kigyorsításokat segíti összkerékre váltva, míg a hóra szánt programban folyamatos mind a négy kerék hajtása. A mély hóba, fogós sárba kitalált Lock állás csak hó üzemmódból kapcsolható, ilyenkor a maximális trakció a cél, állandó 50:50 arányú erőelosztással.
Mozgóképen ilyen az új Suzuki SX4-es:
a videó a hirdetés után indul
Jónak jó, csak túl drága
A tesztelt Elegance Plus modell felszereltsége igazán gazdag. A xenon fényszórótól a 17 colos felnin át a tolótetőként is használható üvegtetőn keresztül az ülésfűtésig mindenféle kényelmi extra van benne, amivel az átlagos vásárlót el lehet kápráztatni. A modern vezetőtámogató rendszerek, amilyen az adaptív tempomat, hiányoznak. Sajnos ez nagyjából az egész kategóriában így van.
Listaáron 7 700 000 forintba fáj a legmenőbb kivitelben a benzines újdonság. Az összeg túlzás, drágasága miatt az S-Cross élete nagyon nehéz lesz mindaddig, amíg akciókkal nem hozzák megfizethetőbb árszintre. Ha ez egyszer megtörténik, az új SX4 nem csupán ábránd marad sok magyar családnak.
Mellette – Ellene |
- Tágasság, remek térkihasználás
- Gazdag felszereltség
- Jó vezethetőség és úttartás
- Kényelmes ülések
- Élénk motor
- Csekély fogyasztás
- Okosan áttételezett, finoman járó váltó
- Hazai gyártás
|
- Magas vételár
- Kis gázra könnyen lefulladó motor
- Izgága parkolóradar
- Kényelmetlen rugózás
- Magas szél- és gördülési zaj
|