Szingapúrban előzetes megállapodás született arról a csapatok között, hogy az első szabadedzés hosszát 90-ről 120 percesre növelik. A kétórás időkeret elvben lehetőséget adna arra, hogy legalább néhány kör erejéig a fiatalok is belekóstolhassanak az F1-be, az élcsapatok a nagy verseny (és pláne a jövőre érkező komoly változások) miatt inkább a versenyzőkkel teszteltetik majd az új fejlesztéseket.
„Ami minket illet, mi maradunk a versenyzőinknél” – jelentette ki már most Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke. „Az egyik komoly változtatás, hogy az első fél órára jár egy extra szett gumi, ez elvben lehetőséget adna a pilóták cserélgetésére. Ez nem könnyű, főleg, ha két pilóta között nagy a különbség és sok mindent kell átállítani, de megoldható.”
„Ezzel együtt mi nem tervezünk ilyet, mert minden egyes percre szükségünk van a két versenyzőnkkel. Amikor csak lehet, őket kell az autóba ültetnünk, de lehetnek azért olyan csapatok, akiknek vonzó ez a lehetőség. De biztosan nem azok lesznek ezek, amelyek a bajnokságért küzdenek.”
A McLaren sem gondolkozik a fiatalok autóba ültetésén. „Nem hiszem, hogy fontolóra kellene ezt vennünk” – mondta Martin Whitmarsh csapatfőnök. „Nem tudnánk hatékonyan tesztelni a beállításokat, cserélgetni az alkatrészeket, szóval ez nem hozná a kívánt hatást.”
„Ahogy az gyakran megtörténik, a gyors ötleteknek vannak nem várt következményei a Forma-1-ben, de a csapatok kitalálják, hogy ezekből hogyan csináljanak előnyt. Az eredeti ötlet szándékával tisztában vagyunk, de ezt nagyon alaposan át kell gondolni.”