A Népszabadság szerint vonaton és autóbuszon „düböröghet tovább a rezsicsökkentés”: a választásokra készülő kormány a jegyárak áfatartalmának mérséklésével kedvezne a választóknak. A lap úgy számol, hogy az ötlet megvalósítása több tízmilliárd forint költségvetési bevételkieséssel járhat. A jövő évi költségvetésben ezzel a tétellel a Népszabadság szerint nem számoltak, megoldást az jelenthet, hogy a számlát végül a közösségi közlekedési szolgáltatóknak kell majd „kigazdálkodniuk”, abban bízva, hogy az alacsonyabb jegyárak miatt nő az utasszám.
Egyelőre nem lehet tudni, hogy a választási hajrában mekkora elvonás léphet az aktuálisan 27 százalékos forgalmi adó helyébe. A kalapban a 18 százalékos kulcs éppen úgy benne lehet, mint az ötszázalékos, vagy az, hogy végül minden marad a régiben, és az utasok terheit nem csökkentik. Ha a döntéshozók a visszafogott kilenc százalékpontos csökkentést választanák, a MÁV-Start Zrt. bruttó mintegy 47 milliárd forintos személyszállítási árbevétele hozzávetőleg 44 milliárd forintra olvadna.
A vaskosabb, 22 százalékpontos vágás nyomán a vasút pénztárai kevesebb mint 39 milliárd forintot szednének be évente. A helyi és helyközi autóbuszokat közlekedtető Volán társaságok együttesen bruttó 98 milliárd forintos jegy- és bérletár-bevétele pedig a 18 százalékos áfa mellett 91 milliárd, az ötszázalékos kulcs alkalmazásakor kevesebb mint 81 milliárd forintra zsugorodna.
(Forrás: Népszabadság)