Az orosz járműipart korábban elsősorban a Zil és Kamaz teherautók, valamint az Uaz terepjárók képviselték idehaza, és az egykori Ikarusnak köszönhetően kevés fogalmunk lehet az oroszországi autóbuszgyártásról. Pedig létezik és rohamléptekben fejlődik. Igaz, a legtöbb gyártmány még aligha vehetné fel a versenyt az európai versenytársakkal. Az GAZ-csoporthoz tartozó GolAZ elsősorban karosszálóként kíván egyre nagyobb piacrészhez jutni Oroszországban.

A gyártó a közelmúltban 709 darab turistabuszra kapott megrendelést a Mostransavtótól, melyek várhatóan a jövő év elején állnak forgalomba Moszkva környékén. A városi kivitelű járművektől kezdve egészen a turistabuszig számos szegmensben jelen lévő gyártó sikere főként annak köszönhető, hogy népszerű nyugati gyártók alvázaira karosszál. A GolAZ idei sikereit tovább gazdagította egy szeptemberi rangos elismerés, valamint egy újbóli tetemes mennyiségre szóló megrendelés.

GolAZ 6228-s háromtengelyes autóbusz

A Voyage lett az "Év autóbusza" Oroszországban

A Voyage lett az „Év autóbusza” Oroszországban

A Golitsyno autóbuszgyár 5251-es típusú, Voyage fantázianévre hallgató modellje nyerte el Oroszországban a megtisztelő „Az év autóbusza” címet.  A tizenharmadik alkalommal megrendezett Comtrans haszonjármű-expón újságírókból, iparági szakértőkből, valamint főszerkesztőkből álló szakmai zsűri ítélte oda díjat. Ez a modell két évvel korábban ugyanezen a kiállításon már elhozta a „Az év reménysége” elismerést.

A régió egyik legrangosabb szakkiállításán a díj odaítélésénél elsődleges szempont volt a gazdaságosság. Mindamellett a szakmai stáb azt is figyelembe vette, hogy a jármű tökéletesen lefedi-e az adott szegmens igényeit. A verseny győztesének kiválasztásakor természetesen az alkalmazott fejlesztésekre, az üzemeltetési költségekre és az értékesítési daraszámokra is nagy hangsúlyt fektettek.

A Voyage-t elsősorban 500 kilométernél hosszabb városközi útvonalakra tervezték. A modell fejlesztésénél az oroszok bevált, Scania gyártmányú K250 IB4x2-es kéttengelyes alvázhoz nyúltak. Az első ránézésre a Temsa Tourmalinra hasonlító modellben 250 lóerős, Euro 4-es környezetvédelmi besorolású Scania DC09 102 dízelmotor található. A felfüggesztést vezérlő egység, mely a karosszéria emelésért és süllyesztésért felel, lehetővé teszi, hogy a jármű megbirkózzon a rosszabb minőségű, egyenetlen útszakaszokkal.

GolAZ 6228-s háromtengelyes autóbusz

GolAZ 6228-s háromtengelyes autóbusz

A városközi autóbusz utasterében maximum 53 ülés helyezhető el, azonban ha a megrendelő úgy kéri, akkor a második ajtónál kialakítható peron a kerekesszékkel vagy a babakocsival közlekedők számára. Az ilyen kivitelű járműveknél azonban a maximálisnál kevesebb, összesen 47 ülőhely található az utastérben. A mozgássérültek feljutását az utastérbe elektromos, a járművezető által működtethető lift segíti. Az osztatlan szélvédő a turistabuszokban megszokott kilátást, a dupla falú oldalüvegezés pedig biztonságot nyújt az utasok számára.

Az új autóbuszokkal a jövő évi téli olimpiai játékok során ismerkedhet meg a nagyközönség Szocsiban. A Golaz ugyanis 282 darab 12,5 méter hosszú 5251-es autóbuszra (Voyage), valamint 370 darab 15 méteres 6228-as típusú autóbuszra (Voyage L) kapott megrendelést.