A Pirelli a hétvégén következő Japán Nagydíjra a két legtartósabb keverékét, a keményet (narancs) és a közepest (fehér) szállítja, a teherbírásra pedig szükség is lesz.
Az 5,8 km-es szuzukai pálya a hagyományos tapadás szempontjából ugyan a legkíméletesebb helyszín az évben, de az egymásba folyó nagy sebességű kanyarok, az oldalirányú terhelések óriási kihívást jelentenek.
A kör első fele gyakorlatilag csak kanyarokból áll, a legendás 130R és a Spoon csak úgy „eszi” a gumikat. Hosszabb egyenesek híján a gumik lehűlni sem tudnak, a 15-ösben, azaz a  310 km/órával bevett 130R-ben 110 fokosra is melegedhetnek. A nem ideálisan beállított autóknál a hő a gumik külső szélén könnyedén szemcsésedéshez vezet. Míg a múlt hétvégén, Koreában a jobb elsők készültek ki, ezúttal a bal elsők kapják majd a legnagyobb kiképzést. 
F1: A bal elsőket figyeljük Szuzukában! 1
F1: A bal elsőket figyeljük Szuzukában! 65


Szuzukában az időjárás is külön kihívás, míg tavaly 30 fok feletti melegben folyt a verseny, az óriási esők sem ritkák, 2010-ben a szűnni nem akaró esőzés miatt vasárnapra kellett halasztani az időmérőt. További trükk, hogy a viszonylag rövid bokszutca miatt nagy a játéktér a stratégia tekintetében, a két- és háromkiállásos megközelítés is jól működhet. 
„Egész idényben Szuzukában tapasztaljuk az egyik legnagyobb kopást a viszonylag durva aszfalt, és főképp a nagy terhelést jelentő kanyarok miatt. Ezért is választottuk a két legkeményebb keverékünket idénre. Szuzuka azért nem csak a gyors kanyarokról szól, vannak komoly féktávok és szűk kanyarok is” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
„A stratégia megint fontos szerepet játszik majd, a pilóták pedig élvezik a pályát a sebesség miatt. Japán főképp a tempóról szól, a gumijaink pedig lehetővé teszik majd, hogy a pilóták bizonyítsák is ezt a japán nézők előtt” – tette hozzá.