Mi ez? |
Az Opel középkategóriásának aktualizált változata |
Mit tud? |
Mindent, ami a kategóriától elvárható, plusz az OPC sportmodell |
Mi az ára?
|
6,8 milliótól indul az árlista, ennyiért 1,8-as, fapados szívó benzines szedán jár |
Kinek jó? |
Aki okosan akar korszerű német középkategóriást venni, és nem gond neki a hátsó térkínálat szűkössége |
Mainz város környékén, a könnyfakasztóan tiszta és rendezett tájban próbálhattuk ki a német autóipar legújabb középkategóriás modelljét, a felfrissített Opel Insigniát. Nagy meglepetés nem ért minket: olyan, mint volt, csak egy kicsit szebb.
Külső
Az új Insignia frissítése a sikeresebb ráncfelvarrások közül való, már ami a külsőt illeti. A markánsabb hűtőmaszk, a szélesebbre húzott hátsó krómcsík szélesebbnek és alacsonyabbnak mutatja az autót. Felesleges dizájnelemekkel nem giccsesítették el az elegánsan áramvonalas formát a németek, pár apróságon kívül (módosított ködlámpa-fészek, komplexebb formájú, immár LED-es hátsó lámpa) nem változtattak semmin.
Külön kiemelte a dizájner a sajtótájékoztatón, milyen ügyesen elrejtették a követőradar szenzorát a hűtőrácsban. Azért vannak szögek, ahonnan ez nem ilyen egyértelmű
Külön kiemelte a dizájner a sajtótájékoztatón, milyen ügyesen elrejtették a követőradar szenzorát a hűtőrácsban. Azért vannak szögek, ahonnan ez nem ilyen egyértelmű
Fotó megosztása:
A krómcsík lejjebb került és messzebb kifut oldalra, hogy szélesebbnek láttassa az autót
A krómcsík lejjebb került és messzebb kifut oldalra, hogy szélesebbnek láttassa az autót
Fotó megosztása:
Frankfurt környékére szervezte az Opel a felfrissült Insignia bemutatóját
Frankfurt környékére szervezte az Opel a felfrissült Insignia bemutatóját
Fotó megosztása:
Szinte minden kicserélődött a műszerfalon
Szinte minden kicserélődött a műszerfalon
Fotó megosztása:
Hatféle teljesítményszinten adják a kétliteres dízelt, a magyar 1,8 literes szívó alapmodell fel sem került a motorlistára a német bemutatón a turbómotorok közé
Hatféle teljesítményszinten adják a kétliteres dízelt, a magyar 1,8 literes szívó alapmodell fel sem került a motorlistára a német bemutatón a turbómotorok közé
Fotó megosztása:
Követőradar, adaptív fényszóró, teljesen LED-es világítás, sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, satöbbi: az összes szokványos extrafelszerelést megkaphatja az új Insigniában, aki kifizeti
Követőradar, adaptív fényszóró, teljesen LED-es világítás, sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, satöbbi: az összes szokványos extrafelszerelést megkaphatja az új Insigniában, aki kifizeti
Fotó megosztása:
Kifelejtették a konkurensek közül a legveszélyesebbet, a meglepően sikeres új Mazda 6-ot. Véletlen?
Kifelejtették a konkurensek közül a legveszélyesebbet, a meglepően sikeres új Mazda 6-ot. Véletlen?
Fotó megosztása:
A flottaeladásokban különösen számítanak az európai piacra az Opelnél
A flottaeladásokban különösen számítanak az európai piacra az Opelnél
Fotó megosztása:
Szép új türkizszín szedán, jópofa emelt hasmagasságú összkerekes kombi
Szép új türkizszín szedán, jópofa emelt hasmagasságú összkerekes kombi
Fotó megosztása:
Country Tourer a kamu alvázvédős, szürke sárvédős verzió neve. Természetesen 4x4-es
Country Tourer a kamu alvázvédős, szürke sárvédős verzió neve. Természetesen 4x4-es
Fotó megosztása:
A crossover és SUV kategóriából akar vevőket visszahódítani a terepes megjelenésű középkategóriás kombi
A crossover és SUV kategóriából akar vevőket visszahódítani a terepes megjelenésű középkategóriás kombi
Fotó megosztása:
Haldex-kuplungos 4x4, hátul részlegesen önzáró difi. Havas-sáros úton többet tud, mint gondolnánk. Legalábbis úgy gondoljuk: ilyen terep nem volt a tesztútvonalban
Haldex-kuplungos 4x4, hátul részlegesen önzáró difi. Havas-sáros úton többet tud, mint gondolnánk. Legalábbis úgy gondoljuk: ilyen terep nem volt a tesztútvonalban
Fotó megosztása:
250 lóerős, kétliteres benzines turbóval vagy a dízelmotor 163 illetve 195 lóerős verziójával rendelhető a Country Tourer
250 lóerős, kétliteres benzines turbóval vagy a dízelmotor 163 illetve 195 lóerős verziójával rendelhető a Country Tourer
Fotó megosztása:
A legtakarékosabb új Insignia katalóguslapjára nem átallják a szemérmetlen 3,7 litert ráírni Opelék száz kilométerre
A legtakarékosabb új Insignia katalóguslapjára nem átallják a szemérmetlen 3,7 litert ráírni Opelék száz kilométerre
Fotó megosztása:
580 ezer darab fogyott eddig az Insigniából. A frissítéssel jó ütemben lépett az Opel, az új Passat és Mondeo még várat magára
580 ezer darab fogyott eddig az Insigniából. A frissítéssel jó ütemben lépett az Opel, az új Passat és Mondeo még várat magára
Fotó megosztása:
A nagy LCD-n a navigáció utasításai is megjeleníthetők a vezető orra előtt, ez jó
A nagy LCD-n a navigáció utasításai is megjeleníthetők a vezető orra előtt, ez jó
Fotó megosztása:
Az Insigniának még humorérzéke is van. Tudják, hogyan értelmezte ezt az ábrát az új tapipados HMI?
Az Insigniának még humorérzéke is van. Tudják, hogyan értelmezte ezt az ábrát az új tapipados HMI?
Fotó megosztása:
U, azaz You, azaz Te, mondta angolul a rajzomra az Opel
U, azaz You, azaz Te, mondta angolul a rajzomra az Opel
Fotó megosztása:
Mobilnetes telefont csatlakoztatva a központi kijelzőn számos naprakész internetes szolgáltatás érhető el
Mobilnetes telefont csatlakoztatva a központi kijelzőn számos naprakész internetes szolgáltatás érhető el
Fotó megosztása:
Az okostelefonos trendekhez igazított menü
Az okostelefonos trendekhez igazított menü
Fotó megosztása:
Néhány érintőgomb és erőteljes amerikás feeling az új középkonzolon
Néhány érintőgomb és erőteljes amerikás feeling az új középkonzolon
Fotó megosztása:
Irgalmatlan hosszúak a kézi váltók fokozatai, ami jót tesz a fogyasztásnak
Irgalmatlan hosszúak a kézi váltók fokozatai, ami jót tesz a fogyasztásnak
Fotó megosztása:
A combtámaszos, motoros, memóriás csúcs-ülésekben akármeddig elautózik az ember
A combtámaszos, motoros, memóriás csúcs-ülésekben akármeddig elautózik az ember
Fotó megosztása:
Az ajtóbelső az új Insignia legkevésbé prémium-jellegű része
Az ajtóbelső az új Insignia legkevésbé prémium-jellegű része
Fotó megosztása:
Hátul továbbra is kínosan szűk a fejtér a szedánban, elfogadható, de cseppet sem fejedelmi a hely a kombiban
Hátul továbbra is kínosan szűk a fejtér a szedánban, elfogadható, de cseppet sem fejedelmi a hely a kombiban
Fotó megosztása:
Alacsony plafonú garázsokban hasznos a gombbal akár csak 3/4-ig nyitható ötödik ajtó
Alacsony plafonú garázsokban hasznos a gombbal akár csak 3/4-ig nyitható ötödik ajtó
Fotó megosztása:
A kategória legáramvonalasabb kombija az Insignia; ezzel összefügg a hatalmas, vastag hátsó ajtó formája
A kategória legáramvonalasabb kombija az Insignia; ezzel összefügg a hatalmas, vastag hátsó ajtó formája
Fotó megosztása:
Az új kombi is lenyelt egy Nissan Micrát
Az új kombi is lenyelt egy Nissan Micrát
Fotó megosztása:
Okosan, németes praktikummal rendezték be a kombi puttonyát
Okosan, németes praktikummal rendezték be a kombi puttonyát
Fotó megosztása:
Legálisan próbálgatjuk a 250 lóerős, kétliteres turbót az Autobahnon
Legálisan próbálgatjuk a 250 lóerős, kétliteres turbót az Autobahnon
Fotó megosztása:
az új Opel Insignia szélesebbnek és laposabbnak látszik, mint a régi
az új Opel Insignia szélesebbnek és laposabbnak látszik, mint a régi
Fotó megosztása:
Szélesebbek a ködlámpafészkek, masszívabb a hűtőmaszk, de különben megőrizte eredeti karakterét
Szélesebbek a ködlámpafészkek, masszívabb a hűtőmaszk, de különben megőrizte eredeti karakterét
Fotó megosztása:
6,8 millió forintról indul az új Insignia, az 1,8 literes, 140 lovas motorral szerelt szedánt kaphatjuk meg ennyiért
6,8 millió forintról indul az új Insignia, az 1,8 literes, 140 lovas motorral szerelt szedánt kaphatjuk meg ennyiért
Fotó megosztása:
A követőradar bumszlija a hűtőmaszkban messziről elárulja: ez nem alapkivitelű autó
A követőradar bumszlija a hűtőmaszkban messziről elárulja: ez nem alapkivitelű autó
Fotó megosztása:
Lágyabb, finomabb lett az új front
Lágyabb, finomabb lett az új front
Fotó megosztása:
Stilizált szárnyból több is van az Insignián
Stilizált szárnyból több is van az Insignián
Fotó megosztása:
0,25-ös légellenállási alaktényezőjével ez az autó a legáramvonalasabb ötajtós limuzin a piacon. A Sports Tourer 0,28-cal a világ legjobb alaktényezőjű széria kombija
0,25-ös légellenállási alaktényezőjével ez az autó a legáramvonalasabb ötajtós limuzin a piacon. A Sports Tourer 0,28-cal a világ legjobb alaktényezőjű széria kombija
Fotó megosztása:
A látszat csal: ez nem a négy-, hanem az ötajtós változat. Alighanem a légellenállás csökkentése miatt fosztották meg hátsó ablaktörlőjétől
A látszat csal: ez nem a négy-, hanem az ötajtós változat. Alighanem a légellenállás csökkentése miatt fosztották meg hátsó ablaktörlőjétől
Fotó megosztása:
Az anyagminőség maradt majdnem-prémium, csak itt-ott futunk bele F-Astrákból is ismerős plasztikokba
Az anyagminőség maradt majdnem-prémium, csak itt-ott futunk bele F-Astrákból is ismerős plasztikokba
Fotó megosztása:
Az új Insignia legkomolyabb újításai a műszerfallal kapcsolatos apróságok, a gyár a bemutatóra hozott is egy külön displayt a funkciók bemutatására
Az új Insignia legkomolyabb újításai a műszerfallal kapcsolatos apróságok, a gyár a bemutatóra hozott is egy külön displayt a funkciók bemutatására
Fotó megosztása:
A kormány bal küllőjén a követőradaros tempomat gombjai
A kormány bal küllőjén a követőradaros tempomat gombjai
Fotó megosztása:
Nyolc hüvelyk átmérőjű folyadékkristályos kijelző helyettesíti a hagyományos sebességmérőt. Némely Jaguarban, Cadillacben is ilyen van; megítélése ízlés kérdése
Nyolc hüvelyk átmérőjű folyadékkristályos kijelző helyettesíti a hagyományos sebességmérőt. Némely Jaguarban, Cadillacben is ilyen van; megítélése ízlés kérdése
Fotó megosztása:
A beltér legnagyobb újítása az érintésérzékeny, billegő beviteli egység, amellyel a menüben mászkálhatunk, betűket írhatunk be az ujjunkkal. Érdekes megoldás, de nagy szerencse, hogy hozzá se kell nyúlni soha, mert a nagy kijelző érintőképernyőként is használható
A beltér legnagyobb újítása az érintésérzékeny, billegő beviteli egység, amellyel a menüben mászkálhatunk, betűket írhatunk be az ujjunkkal. Érdekes megoldás, de nagy szerencse, hogy hozzá se kell nyúlni soha, mert a nagy kijelző érintőképernyőként is használható
Fotó megosztása:
Éjjeli megjelenítés
Éjjeli megjelenítés
Fotó megosztása:
Nappali megjelenítés
Nappali megjelenítés
Fotó megosztása:
580 ezer darab fogyott eddig az Insigniából. A frissítéssel jó ütemben lépett az Opel, az új Passat és Mondeo még várat magára
15 felni, 12 szín közül választhat a megrendelő. A magunk részéről felhívnánk a figyelmet egy eddig nem tapasztalt, de igen látványos színre, erre a türkizmetálra itt fent. Már csak ezért megérte modellt frissíteni.
Belső
A beltérben sem egetverőek a változások első pillantásra: olyan opeles az egész. De nézzük csak meg jobban – bizony, gyakorlatilag a teljes műszerfal új. A középkonzolra részben érintőgombos, áttekinthetőbb klímavezérlés került. A dizájn ugyan kevésbé konzisztens, mint volt, némi amerikai igénytelenség lengi át a Cadillecekre, Chevrolet-kre is emlékeztető felületet, de mivel az eddigi Insigniák gomberdeje borzasztóan zűrzavaros, megtanulhatatlan volt, csak üdvözölni tudjuk a változást. Különösen, hogy a legnagyobb újdonságot egyáltalán nem is kell használni soha.
Az anyagminőség maradt majdnem-prémium, csak itt-ott futunk bele F-Astrákból is ismerős plasztikokba
Az Opel ugyanis lenézően elvetette az autóipar leginkább bevált megoldásait az ember-gép kapcsolat, az úgynevezett HMI (Human-Machine Interface) terén. Tekerős-billegetős joystick helyett billegős touchpad került a váltókar mögé, aminek érintésérzékeny felületén még kézírásos karakterek bevitelére is nyílik lehetőség a navigáció vagy a telefon kezeléséhez. A cucc egy kicsit hasonlít a Lexus RXH hanyattegerére, és persze láttunk már ilyen szövegbeviteli opciót az Audikon; el kell mondjam viszont, hogy így, ebben a kivitelezésben ez a navigációs eszköz – rettenetes.
A beltér legnagyobb újítása az érintésérzékeny, billegő beviteli egység, amellyel a menüben mászkálhatunk, betűket írhatunk be az ujjunkkal. Érdekes megoldás, de nagy szerencse, hogy hozzá se kell nyúlni soha, mert a nagy kijelző érintőképernyőként is használható
A kurzor kiszámíthatatlanul ugrál az aktív területek között a képernyőn, a rajzolt betűkből pedig isten tudja, mikor mit értelmez a számítógép. De legalább van humora a masinának, nézzék csak:
Az Insigniának még humorérzéke is van. Tudják, hogyan értelmezte ezt az ábrát az új tapipados HMI?
U, azaz You, azaz Te, mondta angolul a rajzomra az Opel
Egy nagy szerencséje van az Insigniának, egyetlen zseniális húzás miatt nem fogják azt mondani az autós újságírók olvasóiknak világszerte, hogy bármi mást, csak ezt ne: tudniillik az új tapipados joystickot egyáltalán nem kell használni, soha.
A középkonzolon lévő nyolchüvelykes kijelző ugyanis érintőképernyős, így minden funkciót könnyen, gyorsan, intuitív módon elérhetünk a tapogatós vacak nélkül is.
És nem csak egy nyolc inches LCD van a kocsiban, hanem kettő. A műszeregyégben a sebességmérő mutatós számlapja egy digitális, szimulált kép csupán, mint a Jaguarokban manapság. A sebességmérőben pedig mindenféle üzenet optimális helyen, a vezető szeme előtt jeleníthető meg, és a navigáció utasításai is megjelennek középen, ahogy kell:
A nagy LCD-n a navigáció utasításai is megjeleníthetők a vezető orra előtt, ez jó
Természetesen megjelentek a faceliftes Insigniában az autóiparban szokásos korszerű extrák is. Felárért sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, dugóban araszolásra is képes követőradaros tempomat, parkolóautomata is kérhető a kocsihoz. Mobiltelefonos netkapcsolat használatával számos online szolgáltatást használhatunk a fedélzeti elektronikán keresztül, az időjárás-előrejelzés megtekintésétől a netes rádiók vagy podcastok hallgatásáig.
Motorok
Az új Insignia motorválasztéka egy dízelből és négy turbós benzinmotorból áll – a sajtótájékoztatón nem reklámozták, de az árlista alapján a magyar piacon a kínálatban marad az 1,8 literes szívó benzinmotor is, 140 lóval.
Hatféle teljesítményszinten adják a kétliteres dízelt, a magyar 1,8 literes szívó alapmodell fel sem került a motorlistára a német bemutatón a turbómotorok közé
A katalógusban elképesztő fogyasztásokat merészeltek megadni, a dízel szedán 3,7 és a kombi 3,9 literes fogyasztása kategóriaelső. Ha a valóságban ezt az értéket nem is igen lehet megközelíteni, a nagyon hosszú áttételezésű váltóval a dízel Insignia már eddig is kimondottan takarékos kocsi volt – különösen irgalmatlan tömegéhez képest.
Visszafogott gázpedál-kezeléssel a turbós benzinesek használata miatt sem kell talán elárverezni a házat. A szintén kategórialeső alaktényezővel (szedán: cW=0,25) különösen lakott területen kívül, egyenletes sebességnél lehet meglepően takarékos az új Insignia. A légellenállás csökkentésében segít az aktív zsalurendszer a hűtő előtt, sőt, még azt is kiszúrtuk, hogy az ötajtós karosszériáról eltűnt a hátsó ablaktörlő – bizonyára szintén az akadálymentes suhanás érdekében.
Az új Insignia már konfigurálható a Vezess autókeresőjében – ide kattintva bármelyik motorverzióról megtudhatja a műszaki adatokat, árakat!
Country Tourer
A fenti néven új modellváltozat is érkezett a facelifttel. A két centivel megemelt hasmagasságú, Haldex-kuplungos, hátul sperrdifivel felszerelt terepkombi a SUV-ok és crossoverek piacáról hódíthat vevőket a középkategóriás Opel számára.
Haldex-kuplungos 4×4, hátul részlegesen önzáró difi. Havas-sáros úton többet tud, mint gondolnánk. Legalábbis úgy gondoljuk: ilyen terep nem volt a tesztútvonalban
Egy ekkora kombi, 4×4-gyel, pláne a jellegzetesen opeles, nagy tömeggel dízelmotorral az igazi. A kétliteres dízel 163 vagy 195 lovas verziója választható a Country Tourerbe. A bemutatón viszont nem ezeket, hanem a 250 lovas, kétliteres turbómotoros, benzines kivitelt próbálhattuk ki; tapasztalataink tehát főként benzinkút-tulajdonosok számára lehetnek relevánsak.
Megy, mint a barom, erős, nyomatékos, ezzel nincs baj. Baj van viszont a kasztni stabilitásával. Nagy sebességnél hirtelen kormánymozdulatra villámgyors megdőléssel reagál a karosszéria. Az Autobahnon 170-180 körül ez kifejezetten ijesztő tudott lenni, minden sávváltás egy apró infarktus a vezető, de főleg a tehetetlen utasok számára.
250 lóerős, kétliteres benzines turbóval vagy a dízelmotor 163 illetve 195 lóerős verziójával rendelhető a Country Tourer
Rossz úton, városi vagy országúti tempónál viszont lágyan, finoman simítja el az úthibákat a futómű, tehát Magyarországra az Insignia e spéci kivitele kifejezetten ajánlott! Ha valaki vontatásra keres 4×4-es Opelt, bizonyára örül majd a vontatmányt is stabilizáló programmal kiegészített ESP-nek.
OPC
Egy negyedórás hegyi fordulóra az OPC változatot, a gyári tuningrészleg (Opel Performance Center) által finomhangolt V6-os turbót is elvihettük. Az autó maradt 325 lóerős, a Haldex-kuplungos összkerékhajtás is a régi, de a hátsó futómű elemeinek 60%-át kicserélték, az ESP-t áthangolták. A szedán 270, a kombi 265 km/h végsebességre képes. 6 másodperc kell a szedánnak, 6,3 a kombinak a 0-100-hoz.
A tesztúton kiderült: az OPC Insignia semmit nem változott. Ugyanaz a nagy, nehéz, megfontolt, de nagyon erős autó, ami volt. Teljesítményét, határait csak komoly versenypályákon lehet biztonsággal megtapasztalni, kell a hungaroringes aszfaltszélesség kanyarban, hogy átlagos képességű ember tényleg el merje ereszteni a kocsit. Ami nagyon nem tetszett: lehetetlenül furcsán viselkedett a Brembo fékrendszere. Kanyar előtt hiába nyomtam teljes erőből a pedált, nem volt hajlandó blokkolásig emelni a féknyomást – aztán egyszerre csak megadja magát, és érezhetően nem a lábamnak, hanem az elektronikának engedelmeskedve teljes erővel kezd fékezni a rendszer. Fura.
A beltér változásai az OPc-be is beszivárogtak. A köridő-mérő stopper megmaradt, de immár a felárért rendelhető LCD-s műszerfalra lehívhatók olyan spéci adatok is, mint az olajnyomás, az olajhőmérséklet, az akkufeszültség, a fojtószelep-állás, a fékteljesítmény és a centrifugális erő.
Ár
6,8 millióról indul az autó, ez a német bemutatón meg sem említett, de a gyarmati piacokra még jó 1,8 literes, szívó benzines, 140 lóerős motorral szerelt szedán alapára. Az Opel azonban nem is az induló árat hangsúlyozza fő vonzerőként, hanem a flottavásárlókat és a racionálisan döntő magánvevőket győzködi azzal, hogy TCÓ-ban, összesített fenntartási költségben (Total Cost of Ownership) szerintük verhetetlen a kategóriában a nagy Opel.
Kifelejtették a konkurensek közül a legveszélyesebbet, a meglepően sikeres új Mazda 6-ot. Véletlen?
A sajtóanyagból azt is megtudhattuk, ki veszi majd az új Insigniát és milyen konkurenseket tekint fő ellenfélnek a márka: „
A fő csoportot a haladó szellemű és a korszerű technika iránt érdeklődő 35 és 55 év közötti férfiak képviselik. Teljesítményorientáltak, hangsúlyt helyeznek a sportos designra, ugyanakkor környezettudatosak. Fontos nekik a jó ár-érték arány. Kategóriájának leginkább innovatív járműveként tehát óriási az új Insignia vevőhódító potenciálja. Az új Insignia közvetlen vetélytársai a VW Passat, a Ford Mondeo, a Skoda Octavia és a Peugeot 508. Konkurense lehet még az Audi A4, a 3-as BMW és a Mercedes C-osztály.„
C Klasse, 3-as BMW? Az igen! De talán még ennél a konkurens-listánál is többet mond, hogy kit felejtett el megemlíteni az Opel: hol az új Mazda 6? Lehet, hogy nem véletlenül feledkeztek meg Rüsselsheimben az európai piacokon igen jól teljesítő japán középkategóriásról? A magyar piacon mindenesetre augusztusban tarolt a Mazda 6 a szegmensben. Az elaggott, modellváltás előtt álló Mondeóval és Passattal szemben jókor jött ki a friss, modern Insignia – a szintén szép, elegáns, stílusos Mazda 6 viszont komoly ellenfele lehet.
Mellette – Ellene |
- Szép, elegáns külső
- Igényes kimunkálású belső
- Takarékos dízel
- Komoly terepképesség a Country Tourerben
|
- Szűk tér hátul
- Vadiúj, piaci tapasztalatok híján még rizikós turbós benzinmotorok
- Nem igazán sportos az OPC
- Átütő műszaki innovációk hiánya
|
Mennyire tetszik a faceliftes Insignia?
Mennyire tetszik a faceliftes Insignia?