Összeesküvés vagy csak véletlen egybeesés, az mindenesetre tény, hogy Kimi Räikkönen nagyjából a ferraris átszerződés bejelentése óta halványabban teljesít csapattársával, Romain Grosjeannal összevetve.
A papíron ugyan nem olyan rossz a kép, hiszen a finn Szingapúrban 3., Koreában 2. volt, de mindkét versenyen segített neki a biztonsági autó, a jól végigvitt stratégia mellett a szerencse is kellett a dobogóra jutáshoz.
Ha azonban a szabadedzéseket és az időmérőket is megnézzük, látszik, hogy nincs minden rendben Räikkönennél, Grosjean általában gyorsabb, néha nem is kevéssel, amit a legutóbbi, japán versenyhétvége is aláhúzott. A francia a 4. helyre kvalifikált, majd a Red Bullokkal csatázva a 3. lett, míg a 2007-es bajnok a 9. helyről indulva előbb visszaesett, végül ötödikként intették le.
A Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane azt mondja, a Pirelli újabb, a szezon második felére bevezetett gumijaival nincs kibékülve Räikkönen.
„Nem fekszik neki az első tengely (tapadása). Nem tetszik neki a kanyarodás, nem elég határozott. Azonban ha jóval keményebbre vesszük az elejét, akkor az autó fara lesz bizonytalan. Ez billentette ki egy kicsit, de már kezd ráérezni. Azonban Romaint mostanában tényleg nem lehet megfogni” – mondta a szakember, hozzátéve, hogy a szorosabb időmérős eredmények is rontják Räikkönen helyzetét, apró különbség is több pozíciót jelenthet.
„Versenyüzemmódban Kiminek nincs gondja a gumikkal. Szingapúrban a 13., Koreában a 9. helyre kvalifikált, de felért a dobogóra. Azonban nem lesz így minden héten. Nem lehet mindig a biztonsági autóra támaszkodni, hátulról nehéz jó futamot teljesíteni. Ahhoz előrébb kell kvalifikálni, ő pedig ezzel küszködik mostanában.”
„De most, Japánban egy kicsit jobb volt, csak háromtizedre volt Romaintól, azonban az a háromtized már öt helyet jelentett. Ennyire szoros volt a verseny. Máskor csak két-három pozíció lett volna a különbség.”