A cseh cég egy jól bevált kasztnihoz, a lengyel gyártmányú Solaris Urbino 12-eshez nyúlt saját elektromos buszok kifejlesztésekor. A munkálatok során a Škoda lényegében csak a hajtásláncban érvényesítette saját elképzeléseit, ezért az utastér belső elrendezése és a jármű külső megjelenése a sorozatgyártásban készülő Urbino színvonalát tükrözi. A plzeňi vállalat jól ismeri ezt a típust, ugyanis gyakran kérik ezt a modellt trolibuszként Škoda hajtáslánccal a külföldi megrendelők.

A tizenkét méteres járművel először a prágai Mobilitási Héten találkozhatott a nagyközönség a Vencel téren szeptemberben. A cseh gyártó a trolibuszok, hidrogénnel hajtott járművek, valamint hibrid buszok után döntött a zéró emissziós jármű kifejlesztése mellett. A nagyteljesítményű akkumulátorokkal szerelt, szóló autóbusz motorjának teljesítménye 160 kilowatt, a jármű hatótávolsága pedig 150 kilométer. A jövőre elkészülő második változat azonban egy feltöltéssel mindössze csak 30 kilométert tud majd megtenni. Ennek az az oka, hogy a típust elsősorban a gyorstöltőkkel szerelt vonalakon tervezik forgalomba állítani.

Cseh-lengyel két jó barát 1
Cseh-lengyel két jó barát 7 A csehek a második verzió esetében nem álltak meg a hajtáslánc kifejlesztésénél, ugyanis jelenleg is dolgoznak azon, hogy megfelelő töltőinfrastruktúrát tervezzenek a jármű üzemeltetéséhez. Ennek érdekében a gyorstöltőket kínáló svájci ABB-vel léptek partnerségre, melynek már jól bevált eszközei vannak az elektromos buszok infrastruktúrájának kiépítésére.

A Škoda az elektromos buszok kifejlesztésére eddig több tízmillió cseh koronát fordított. Az új járművektől elsősorban azt várják, hogy a nyugati-európai, valamint a kelet-közép-európai piacokon az eddig értékesített trolibuszokhoz képest is jelentős sikereket érnek el. A társaság első elektromos autóbusza várhatóan Plzeňben áll forgalomba.

Bár Csehországban biztosan nagyon örülnek annak, hogy a Škoda elkészítette az első elektromos buszát, kérdés, hogyan fogadja majd a kocsiszekrényt szállító hírt a Solaris? A lengyel cég szintén jelentős összegeket fordít arra, hogy használható elektromos buszokat kínáljon ügyfelei részére. Bár baráti alapon minden elképzelhető, így akár az is, hogy idővel a lengyelek a Škoda hajtásláncát használják fel az elektromos Urbinók gyártásához.