Furcsa, amikor egy autógyár idegen tollakkal ékeskedik, ám ebben az esetben érthető, hiszen a BMW almárkájaként a Mini alárendelt, ám egyben privilegizált helyzetben is van, hiszen az anyavállalat fejlesztéseiből és tapasztalataiból építheti fel saját vezetőtámogató struktúráját. Mint arra a sajtóanyag emlékeztet, a BMW annak idején elsőként alkalmazott radaros távolság-ellenőrző figyelmeztető rendszert (1972), külső hőmérsékleti kijelzővel felszerelt fedélzeti számítógépet (1980), teljesen integrált, európai fejlesztésű navigációs rendszert (1994) vagy vészhívó rendszert (1997).
MINI: Segít, mint a nagyok
Tele lesz hárombetűs vezetőtámogató technológiákkal
Felnőtt, új szolgáltatásokkal érkezik néhány héten belül a vadonatúj MINI. Előzetesként ezekből bocsátott néhányat közszemlére a gyártó.
Így kaphatott például a MINI head-up displayt, azaz a legfontosabb menetadatokat a vezető látómezejébe kivetítő, a gyakorlatban fontos és hatékony biztonsági és kényelmi funkciónak bizonyuló berendezést.
Szintén a nagy testvér nívóját képviseli az ütközés veszélyét észlelő, a keresztező gyalogosra figyelmeztető, kis sebesség mellett (akár 60 km/óráig) automatikus fékezésre képes rendszer.
Az új MINI tolatókamerát és automata parkolórobotot egyaránt kínál; utóbbi kikapcsolt állapotában is figyeli, hogy elhalad-e megfelelő méretű parkolóhely mellett az autós, így javítva az észlelés és a sikeres parkolás esélyét.
Ugyanakkor ne gondoljuk, hogy a MINI fedélzetén bemutatkozó technológiák nem hordoznak forradalmi újdonságokat. A sebességi korlátozásokat felismerő kamerás rendszer ugyan ma már nem számít újdonságnak, a MINI azonban ezt a környezeti körülmények aktív észlelésével társította, és azok függvényében küld csak riasztást a vezetőnek.
Ha például az út mentén elhelyezett korlátozó tábla csak sötétedés után vagy nedves aszfalton érvényes, nappal, illetve az esőérzékelő negatív visszajelzése esetén csendben maradt a rendszer. A sebességi korlátozások mellett az előzni tilos jelzést is felismeri és megjeleníti a MINI; ráadásul a jelzésekre azt követően is emlékszik, ha egy útszakaszon félreállunk tankolni vagy felfrissíteni magunkat.
Az adaptív távolságtartó automata a szokásos radar helyett kamerás észlelésen alapul; ez a fejlesztők szerint pontosabban képes felmérni az egy helyben álló akadályokat, illetve a keresztirányú mozgást végző (pl. sávot váltó) járműveket.
Szintén kamera segíti az automatikus távolsági fény vezérlését: a szembejövők reflektorát egy, az azonos irányban haladók zárófényét fél kilométer távolságból észleli, és országúti sebességnél igény szerint le, majd újra felkapcsolja a reflektort.