A közelmúltig az Audi kiváltsága volt, ám újabban a Mercedes AMG is elkezdte összkerékhajtással kínálni sportmodelljeit. Az Egyesült Államokban ötből négy E63 AMG már 4Matic-kal talál gazdára – egyértelműen erős a kereslet tehát az ilyen konfiguráció iránt.
Nem csoda tehát, hogy a BMW is csatlakozni szeretne hozzájuk.
Az ausztrál Motoring.com.au úgy tudja, az évtized vége felé megjelenhetnek a piacon az összkerékhajtású M5, M6 és M6 GranCoupé modellek. Ami az M3/M4 családot illeti, Dr. Friedrich Nitschke, a BMW M GmbH vezére szerint azok „örökre hátsókerekesek maradnak”.
Felmerül a kérdés, hogy milyen rendszerrel vinnék előre a hajtást. Az Audi és az AMG mechanikus AWD rendszere helyett elképzelhető volna, hogy az i8-ashoz hasonló hibrid rendszert alkalmaznak – hátul nagyteljesítményű belső égésű motor, elöl pedig egy vagy két villanymotor. Ez egyszerre oldaná meg az aktív menetstabilizálás, valamint a környezetvédelmi előírások teljesítésének kérdését.