Az Opel nyilvánosságra hozta az első adatokat egyliteres turbómotorjáról, amely az Adamben lesz először elérhető új hatfokozatú kézi váltóval együtt. A háromhengeres blokk 115 lóerős, nyomatéka 166 Nm 1800-4700-as fordulatszámok között.
Az Opel szerint alacsony fordulatszámról jobban gyorsít azonos lóerejű motoroknál, kisebb fogyasztás mellett. A jelenlegi 1,6-os szívómotorral összehasonlítva az egyliteres ugyanannyi lóerőt ad le, miközben nyomatéka 30 százalékkal nagyobb, fogyasztása pedig 20 százalékkal alacsonyabb. Az Adamben a CO2 emissziója jóval 100 g/km alatt marad, ami megfelel 4.0 l/100 km kombinált fogyasztásnak.
A nagynyomású közvetlen befecskendezés mellett ultrakompakt feltöltő, folyamatosan változó vezérlés és könnyű építési mód jellemzi a motort, a hengerfejbe integrált kipufogócsonkkal.
Csendességét az akusztikus motorblokknak, az olajteknőben elhelyezett kiegyensúlyozó tengelynek, a befecskendező rendszer és a főtengely szerkezeti elszigetelésének, a fogazott vezérműláncnak, és a zajszigetelő motorburkolatnak köszönheti.
A súlycsökkentés érdekében alumínium présöntvényként állítják elő a motorblokkot, a hengerfejet és a forgattyúsház alaplemezét. A blokk és az alaplemez együttes súlya csupán 15.5 kg, a teljes motor pedig tíz százalékkal könnyebb az Opel jelenlegi, hasonló teljesítményű 1.6-os szívmotorjánál.
A motor az új, modulrendszerű, 1,6 liter alatti, három- és négyhengeres benzinmotor-család első tagja mezek a már megismert 1,6-os benzines és dízelmotorokhoz hasonlóan, Magyarországon, Szentgotthárdon készülnek.