A fejlesztések balesethalmozódási helyeken, az úgynevezett baleseti gócokban szüntetik meg a fokozott kockázatot. A külön-külön viszonylag kis költségű beruházások listája a közútkezelő szakembereinek javaslatai alapján állt össze.
Az M3 fővárosi bevezetőjén mintegy 25 kilométeren beton terelőfal és fényvédelem épül. Az akár napi 80 ezres járműforgalomnak kitett szakaszon jelentősen csökken az ütközések és az általuk okozott torlódások kialakulásának kockázata. A teljes sztrádahálózat legzsúfoltabb elemein változtatható jelzésképű táblákat, forgalomfigyelő kamerákat, meteorológiai érzékelőket és forgalomszámláló hurkokat, a kihajtókban energiaelnyelő csomóponti elemeket telepítenek.
Több helyen korszerűsítik a vadvédőrácsokat, javítják a vízelvezetést a különösen télen veszélyes vízátfolyások megelőzése érdekében, egyes szakaszokon erősebbre cserélik a szalagkorlátokat.
Az autópályákon a legtöbb baleset pályaelhagyás, torlódással összefüggő utolérés vagy vízencsúszás miatt következik be, de gyakoriak a pályára tévedt vadállatok miatti ütközések is. A gyorsforgalmi úthálózaton most meginduló fejlesztési munkák elsősorban ezeket a legtipikusabb baleseti helyzeteket kívánják megelőzni.
A most kezdődő fejlesztésekhez szorosan kapcsolódik az Állami Autópálya Kezelő másik projektje is. Ennek keretében egyebek mellett az M3-as bevezető szakaszának korszerűsítésére, több veszélyes csomópont körforgalommá alakítására, egyes pihenőhelyeken a kamionparkolók számának növelésére készülnek el a tervek várhatóan jövő tavasszal.