Röviden – Range Rover Sport

Mi ez?

Range Rover, egy kicsit kisebb, kezelhetőbb méretben
Mit tud? Terepen szinte verhetetlen, de aszfalton is otthon van
Mibe kerül? 18,7 milliótól indul a lista, és 31 milliónál ér véget
Kinek jó?  Akinek az igazi Range Rover túl nagy falat

A 2012-es adatok szerint a Land Rover márka márka éves autóeladása 36 százalékkal múlta felül az előző év eredményét. A legnagyobb, 80 százalékos növekedést nem is annyira meglepő módon Kína érte el, de Európában is majdnem 40 százalékos a javulás. Világszerte 303 926 darab autót adtak el, ebből a húzómodell a Range Rover Evoque, az összes eladott autó felét ez a típus teszi ki, így a 8 éve piacon lévő Range Rover Sport megújítása – bár a modell kora ellenére jól fogyott – újabb lendületet adhat a márkának, hiszen a mellékelt ábra alapján ebben a kategóriában nem tombol a válság, a gazdagok ilyenkor is boldogan és sokat költenek autóra.
Kemény fogyókúrán van túl a Range Rover Sport is
Kemény fogyókúrán van túl a Range Rover Sport is

Kemény fogyókúrán van túl a Range Rover Sport is

A nagy Range Roverhez hasonlóan a tavasszal bemutatott Sport változat is kemény fogyókúrán esett át, amely akár 420 kilogrammos súlycsökkenést is jelenthet, ami főleg az alumínium kasztni, futómű, illetve műanyag karosszériaelemek használatának tudható be. A Range Rover mindig is büszke volt arra, hogy amit ők gyártanak, az valóban bírja is a terepet. Nincs ez másként a Sport változat esetében sem. 

Terepre? Nyugodtan!

Tisztességes terepszögek, elöl 275, hátul 249 milliméteres szabad magasság, és durva, 850 milliméteres gázlómélység jellemzi az autót. Hogy mindenki megtalálja a neki megfelelő összeállítást, kétféle összkerékhajtási rendszerrel is rendelhető a Range Rover Sport, egy, illetve kétfokozatú osztóművel. Míg az egyszerűbb, könnyebb Torsen-típusú darab – várhatóan ez kerül majd a Jaguar szabadidő-autójába is – teljesen mechanikus, és legfeljebb 63 százaléknyi nyomatékot tud előre és 77-et a hátsó tengelyre engedni, addig a bonyolultabb, terepváltóval is rendelkező darab akár a teljes nyomaték 100 százalékát is képes a megfelelő tengelyhez irányítani. 
Érintőképernyős kistévé

Érintőképernyős kistévé

Műszaki adatok:
Öltönyös hegymászó 21
Ezek mellett az 546 mm-es rugóút – kategóriájának legjobbja – illetve a szükség esetén 65 és két fokozatban további 35-35 milliméteres légrugós emelés további lehetőségeket villant meg a terepjárás kapcsán. Ha pedig a gazdi nem kíván magasra lépni, akkor az autó akár távirányítóval is lehasaltatható – 50 milliméternyit  – és igen fejlett, rafinált elektronikai berendezések is segítenek a rutintalan sofőrnek, ha elfogy az út. De nemcsak terepen, hanem aszfalton is tisztességgel helytáll a Range Rover Sport, a magas építés, és a fogyókúra után is jelentős saját tömeg dacára is határozottan stabil a kanyarokban, és meglepően jó tempót lehet vele autózni. 

Konkurensek:

A Range Rover Sport leginkább a BMW X5-össel, az Audi Q7-tel, a Porsche Cayenne-nel, valamint a Mercedes M-osztállyal játszik egy ligában, de fél szemmel az BMW X6-osra, a VW Touareg-re, valamint a Lexus RX-re és az Infiniti LX-re is oda-oda pislant. Egyelőre ezek között néhány paraméterben egész jól teljesít a RR Sport, de ne feledjük, hogy a konkurensek közül is jópáran mostanában frissülnek. 
a videó a hirdetés után indul
És hogy valami dunsztunk is legyen arról, mire is képesek ezek a járgányok – idehaza, a Zsámbék melletti Drivingcamp épített , biztonságos tesztpályáin lehetett elsőként kipróbálni az új RR Sport-ot – a szemerkélő esőben egy oktatós kör után kezünkbe is adták a kulcsokat, hogy hajrá, menjünk játszani. Rögtön az első menetben a kollégának sikerült félúton megállni a kocsival, miközben mi a szélvédőn át csak a felettünk gomolygó nimbostratusokat láttuk. Szemem előtt lepergett pár olyan YouTube-os videó, amelyekben a dombra felkapaszkodó terepjáróból egyszer csak elfogyott a szusz, majd kissé visszacsúszott, majd kisvártatva keresztbe állt, és fejen harmincháromszor átfordulva, rommá zúzva végül megállt a domb aljában. Mi nem jártunk pórul.
Nőtt a tengelytáv így a komfort is

Nőtt a tengelytáv így a komfort is

Azért amikor a minden földi jóval teletömött autó orra már velem a kormány mögött átbukott a lejtő peremén, és csak a motorfék, illetve az elektronika lassította a borzalmas tömegű, mezei, utcai gumikon szaladó járgányt, volt bennem némi kínos érzés. Az előbb írtam alá a felelősségvállalási nyilatkozatot, ha fejre állok, még az unokáim is valami szutykos uránbányában vakarhatják körmeikkel az ércet életük végéig, mire kifizetjük a Range-et. 

Árak:

 Típus  Hengerűrtartalom  Teljesítmény  Bruttó ár
 RR Sport 3,0 TDV6 S  2993 cm3  190 kW/258 LE  18 714 000
 RR Sport 3,0 TDV6 SE  2993 cm3  190 kW/258 LE  20 464 000
 RR Sport 3,0 TDV6 HSE  2993 cm3  190 kW/258 LE  22 464 000
 RR Sport 3,0 TDV6 HSE Dynamic  2993 cm3  190 kW/258 LE  23 064 000
 RR Sport 3,0 SDV6 SE  2993 cm3  215 kW/292 LE  21 864 000
 RR Sport 3,0 SDV6 HSE   2993 cm3  215 kW/292 LE  23 564 000
 RR Sport 3,0 DV6 HSE Dynamic  2993 cm3  215 kW/292 LE  24 364 000
 RR Sport 3,0 SDV6 Autobiography  2993 cm3  215 kW/292 LE  27 164 000
 RR Sport 3,0 SDV6 Autobiography Dynamic  2993 cm3  215 kW/292 LE  27 764 000
 RR Sport 3,0 S/C S  2993 cm3  250 kW/340 LE  18 999 000
 RR Sport 3,0 S/C SE  2993 cm3  250 kW/340 LE  20 599 000
 RR Sport 3,0 S/C HSE  2993 cm3  250 kW/340 LE  22 599 000
 RR Sport 3,0 S/C HSE Dynamic  2993 cm3  250 kW/340 LE  23 199 000
 RR Sport 5,0 S/C HSE Dynamic  5000 cm3  375 kW/510 LE  27 799 000
 RR Sport 5,0 S/C Autobiography Dynamic  5000 cm3  375 kW/510 LE  31 099 000
Mellette – Ellene
  • Stílusos
  • Terepen is jól használható
  • Divatos forma
  • Aszfalton is stabil
  • Nagy értékvesztés
  • Hiányzó országos szervizhálózat
  • Drága
  • Stílusos
  • Terepen is jól használható
  • Divatos forma
  • Aszfalton is stabil
     
Tetszik az új Range Rover Sport? Itt értékelheted 1-től 10-ig.
átlag
8.30
szavazat
40
Tetszik az új Range Rover Sport? Itt értékelheted 1-től 10-ig.