A praktikus Vianót és az alternatív luxuslimuzin szerepkörében tévelygő R-osztályt egyszerre fogja kiváltani az a V-osztály, amely várhatóan jövő márciusban lép színre, és még 2014 tavaszán forgalomba is kerülhet. 

Egyszerűsíti buszlimuzin-kínálatát a Mercedes 1
Egyszerűsíti buszlimuzin-kínálatát a Mercedes 15
A W447 kódjelű V-osztály elnevezésében logikusabban illeszkedik a Mercedes-Benz kódlogikájához, mint a Viano (amelyet nem véletlenül eddig is V-osztályként forgalmaztak bizonyos piacokon). Ragaszkodni látszik azonban a Vito névhez a gyár; egyes információk szerint a jobban felszerelt buszkivitelek kaphatják meg ezt a jelzést. 
A most bemutatott fotók alapján a V-osztály ergonómiáját és anyagválasztását illetően egyaránt rendkívül igényes lesz: fabetétek, bőrkárpitozás, króm és egyéb fém elemek, az S-osztályra hajazó műszerfal, rejtett hangulatvilágítás teremt prémium környezetet. Ismerős lehet a szórakoztató-információs szekció: a műszerfalból kiemelkedő monitort és az érintésérzékeny, kézírás-felismerő kezelőfelületet a hét első felében bemutatott, szintén jövőre érkező C-osztályból emelték át ide.
Egyszerűsíti buszlimuzin-kínálatát a Mercedes 16
Ez utóbbi miatt, akárcsak a megújuló középkategóriás modellben, a kormány tövébe költözött az automata sebességváltó programváltó karja. Izgalmas kérdés, hogy kézi váltós változatoknál hogyan oldják majd meg a szerelvények elhelyezését – bár ez a dilemma inkább a kevesebb hellyel gazdálkodó C-osztályban adhat okot a fejtörésre.