Michael Schumacher nem csak puszta eredményei okán emelkedett a sport legnagyobb alakjai közé. A legenda kialakulásában nagy szerepet játszott az 1996-os csapatváltás. Otthagyta sikerei helyszínét, a bejáratott nyerő Benetton csapatot, hogy győzelemre segítse az olaszok sánta lovát, az 1979 óta világbajnoki cím nélkül harcoló Ferrarit.
Az első évben még kilátástalan küzdelmet folyt az F310 kódjelű autóval, lerobbanás robbanást követett, Schumacher csapattársa Irvine zsinórban nyolc futamon maradt a pálya szélén technikai okokból. Ezért a télen alapos fejlesztésbe kezdett a csapat, megérkezett Ross Brawn és Rory Byrne, akik ütőképes háttérországot teremtettek a német tehetségnek.
Az együttműködés első gyümölcse a Ferrari F310B, egy kemény, agresszív, brutálisan gyönyörű F-1-es versenygép. Schumacher kezei között ütőképesnek bizonyult ez az átdolgozott verzió, öt futamgyőzelemmel, és tizenhárom pódiumon befejezett verseny után az utolsó, Európa Nagydíjon még VB cím esélyesként állt rajthoz a német.Ekkor viszont még elmaradt az ünneplés, Schumacher Jaques Villeneuve-nek ütközött, és a szándékosság nyomai miatt óriási botrány kerekedett az ügyből. Villeneuve végül harmadik helyével biztosította elsőségét a pontversenyben, a kiesett Schumacherre azonban még kínos tárgyalások vártak, aminek eredményeképp diszkvalifikálták őt a teljes szezonra (viszont szerzett pontjai, győzelmei beleszámítanak az örök ranglistán megjelenő eredményeibe).
Így lett ez a vörös Ferrari a német bűnös autója, amivel az utolsó futam derekán egy rossz mozdulattal elszállt a bajnoki cím utolsó esélye is.
Most ez a konkrét, harcban kopott autó kerül kalapács alá az RM aukciós ház által meghirdetett árverésen. Botrányos múltja, és történelmi jelentősége okán őrült magas licitek várhatóak, aki itt nyerni akar, annak nem árt, ha egy kisebb afrikai ország éves költségvetése lapul a zsebben. Hogy végül mekkora összegért kerül magánkézbe az ötös rajtszámú Ferrari F310B az November 21. után kiderül. Ki mennyire tippel, mi lesz a végösszeg?