A Volkswagen bizonyos időközönként összepakolja modellkínálatának érdekesebb darabjait, és világjáró útra indul velük. A körút célja főleg az, hogy egy-egy városba érve az érdeklődők olyan modelleket is kipróbálhassanak, amelyekből jó eséllyel szinte egyik kereskedés sem rendelkezik tesztautóval. Érdemes élni a lehetőséggel, mert még mi is találtunk olyan különlegességeket a kipróbálható autók között, amelyeket eddig még nem nagyon volt módunk közelebbről megnézni.
Röviden – VW Passat Alltrack | |
---|---|
Mi ez? |
Kombi Passatból lett ál-terepjáró |
Mit tud? | Elvisz síelni akkor is, ha a hókotrók sztrájkolnak |
Mibe kerül? | 9,7 és 11 millió forint közötti összegbe, motortól függően |
Kinek jó? | Aktívabb életet élőknek, vagy azoknak, akik gyakran közlekednek aszfaltmentes helyeken |
Volkswagen Passat Alltrack
Ez az első emelt hasmagasságú és mint a neve sugallja, összkerék-hajtással is rendelhető szabadidőautó-szerű Passat. Ebből nem fut túl sok az utakon, pedig a kategória egész népszerűnek tűnik, a Volvo XC90-es, vagy az Audi A6 Allroad ha nem is mindennapos látvány, de mégis jóval elterjedtebb, mint a Passat könnyű-terepes változata.
Alapmodellként a Passat kombiváltozata szolgált, amelyet egyedi, kissé terepjárós hangulatú lökhárítókkal, sárvédő-szélesítésekkel, küszöbökkel tettek nemcsak vagányabb külsejűvé, de egyúttal terepen kevésbé érzékennyé is. Az új rugóktól a szabad hasmagasság is megnőtt, 165 milliméterre, és biztos, ami biztos, acéllemezek is védik az autó kényesebb, alacsonyan lévő szerveit.
Persze az autó ezektől még nem feltétlenül lenne képes a hitványabb utakon vagy éppen extrém időjárási körülmények között is boldogulni, így fejlett összkerékhajtásra is szükség van. Nem kötelező – lehet szimplán elsőkerekes Alltracket is kapni – de mindenképpen hasznos a 4Motion állandó összkerékhajtás, amely automatikusan osztja el a motor forgatónyomatékát az első és a hátsó tengely, illetve az egyes kerekek között és a két oldal eltérő tapadású felületeihez is pillanatok alatt hozzáigazítja a megfelelő nyomatékot.
Igaz, az autó még ezután sem nevezhető terepjárónak, de a legtöbb, aktívabb életstílust kedvelő, síelni, vagy csak kirándulni járó vásárlónak ez már bőven elég lehet a boldogsághoz. Belseje a Passattól megszokott katonás, német hangulatot árasztja, minden átgondoltnak, alaposan kipróbáltnak tűnik, játékosságnak, humornak a szikrája sincs a beltérben. Kérdés, szükség van-e egyáltalán mókás szerethető megoldásokra, vagy csupán az is elég a boldogsághoz egy autónál, ha tisztességesen összerakták és jól működik?
Mert a Passat ezt a látszatot kelti, masszív járgány menet közben is, bár a menetkomfortnak nem tesz jót a 18 colos kerék. Szerencsére az állítható keménységű lengéscsillapítókkal valamelyest bele lehet szólni a futómű stílusába és kényelmesebbé lehet varázsolni vele az utazást. Kényelmi, vezetőtámogató felszerelések tekintetében nincs miért szégyenkeznie az Alltracknek, akad benne ülésfűtés a második üléssornak is, szükség esetén 230 voltos feszültséget is lehet fakasztani a fedélzetén, kulcs nélkül nyílik, záródik, gombnyomásra indul, nyitja a csomagtartó ajtaját, ha kell, leparkol magától, utazás közben pedig még a sávtartásba is besegít.
VW Passat Alltrack árak:
Modell | B/D | LE/kW | Lökettérf. | Váltó | Ajtók | Bruttó ár |
---|
Passat Alltrack 2,0 TSI DSG | B | 210/155 | 2.0 | DSG váltó 6 fokozatú | 5 | 11 024 450 Ft |
Passat Alltrack BMT 2,0 TDi 4Motion | D | 140/103 | 2.0 | Kézi 6 fokozatú | 5 | 9 727 310 Ft |
Passat Alltrack BMT 2,0 TDi SG 4Motion | D | 177/130 | 2.0 | DSG váltó 6 fokozatú | 5 | 10 909 680 Ft |
VW Beetle Cabrio
Röviden – VW Beetle Cabrio | |
---|---|
Mi ez? | Bogár, nyitható tetővel |
Mit tud? | Megnézik, csendben megy és nagyon masszív |
Mibe kerül? | 6,2-7,4 millió forint között vihető haza |
Kinek jó? | Főleg városi használatra bárkinek, aki szereti a feltűnést |
A többdarabos tesztautó-felhozatal egy másik ritka tagját is kipróbáltuk, a Beetle kabriót. Ez szöges ellentéte a praktikus, jól használható Passatnak, viszont tagadhatatlanul sokkal látványosabb, divatosabb példány egy unalmas kombinál.
A tető nyitása nem egyszerű móka, el lehet vele szöszmötölni, főleg, ha az ember fia még a régi nyitható tetős Bogarak stílusában készült kis takaróponyvát is rendeltetésszerűen kívánja használni. Ennek a kis kiegészítőnek a felszerelése nemcsak macerás, de az elkészült mű nem is tűnik igazán menetbiztosnak – az aggodalom, mint később kiderült, teljesen indokolatlan volt, a huzat tökéletesen a helyén maradt – és ha a hátsó ülésekben nem utazik senki, akkor még a szélterelő összeépítésével is el lehet bíbelődni egy darabig.
Nyitott tetős autóhoz képest az újkori Bogár hihetetlenül stabil valami, a kasztni nem mozog, nem zörög, nem tekeredik. Fel sem tűnik, hogy hiányzik a fejünk fölül a tető. Legalábbis merevségben nem, mert sajnos a menetszelet nem sikerült tökéletesen kizárni az autóból, így kissé huzatos maradt az utastér.
Vezetni viszont élvezetes dolog, nemcsak a nyitott tetős fíling miatt, hanem az izmos, valószínűtlenül csendes üzemű motor, a merev kasztni és nem utolsósorban a fürge, duplakuplungos DSG-váltó miatt is. A mókás kis kabrió orrában 1,4 literes, 160 lóerős TSI motor húzza az igát, néma csendben, és igen nagy lendülettel.
Beetle Cabriolet árak:
Modell | B/D | LE/kW | Lökettérf. | Váltó | Ajtók | Bruttó ár |
---|---|---|---|---|---|---|
Beetle Cabriolet Design 1,2 TSI | B | 105/77 | 1.2 | Kézi 6 fokozatú | 2 | 6 228 310 Ft |
Beetle Cabriolet Design 1,2 TSI DSG | B | 105/77 | 1.2 | DSG váltó 7 fokozatú | 2 | 6 713 450 Ft |
Beetle Cabriolet Design 1,4 TSI | B | 160/118 | 1.4 | Kézi 6 fokozatú | 2 | 6 933 160 Ft |
Beetle Cabriolet Design 1,4 TSI DSG | B | 160/118 | 1.4 | DSG váltó 7 fokozatú | 2 | 7 417 030 Ft |