30-ra csökkentenék a városi sebességhatárt 1
„Nem hadat akarunk üzenni az autóforgalomnak, csak a mobilitás alternatív formáit szeretnénk támogatni” – fejtette ki Erasmo D’Angelis közlekedési miniszter-helyettes a La Repubblica című római napilap szerint.

Az ANCI nevű szövetség a parlament elé terjesztette projektjét. A sebességkorlátozás megvalósításától azt remélik, hogy csökken a halálos balesetek száma. Olaszországban 2012-ben közlekedési balesetben 3650-en vesztették életüket, 260 500-an pedig megsebesültek. 2001 óta összesen 63 941 halottat regisztráltak.

A kerékpározás egyre nagyobb népszerűségnek örvend az országban. Az üzemanyagárak és a gazdasági válság hatására egyre több olasz mond le az autóról: az elmúlt öt évben az eladott személyautók száma 2,5 millióról 1,4 millióra csökkent. A városokban 34 százalékkal esett vissza az autóforgalom – derül ki az ACI olasz autóklub jelentéséből.

Igazi kerékpáros forradalom tört ki az autórajongó Olaszországban, ahol a válság előtt ezer főre még 700 használatban lévő autó jutott. Az elmúlt évben folyamatosan növekedett, 2012-re pedig már 25 millióra nőtt az eladott biciklik száma. Nagy problémát jelent azonban a kerékpárutak hiánya: Olaszországban mindössze négyezer kilométer áll a kétkerekűek rendelkezésére.

Az olasz környezetvédelmi minisztérium szerint a jövőben a városoknak és községeknek erőteljesebben kell fellépniük a kerékpárutak építése érdekében.

(Forrás: MTI)