A prémium és a luxusautó között hasonló a különbség, mint a négy- és ötcsillagos szálloda között: a szolgáltatás tartalma nagyjából ugyanaz, csak a minősége más. Míg a hotelvilágban ez elsősorban a személyzet felkészültségében és odaadásában mutatkozik meg, az autóiparban az anyaghasználaton, illetve a kidolgozásba fektetett energián dől el a dolog.
A BMW Individual – akárcsak a Mercedes-Benz Designo, a Range Rover Autobiography, az Audi Exclusive és még sorolhatnánk – ezen a határon lendíti át a bajor márka termékeit azáltal, hogy egy újabb hasonlattal élve nem konfekcióöltönyt kínál, korlátozott passzítási lehetőségekkel, hanem méretet vesz, anyagmintát egyeztet, és testre szabott, egyedi megoldással szolgál.
A BMW első ilyen, személyes ízlést tükröző autója Karl Lagerfeld divatdiktátor számára készült, és azóta a luxusipar legkülönbözőbb szereplőivel dolgoztak együtt, a 220 éve órákat gyártó Girard Perregaux-tól a zongorák istenéig, a Steinway & Sonsig. Most egy új területtel kísérleteznek – „a szerencsét próbálnak” azért nem volna helyénvaló kifejezés, mert sem a szerencsének, sem a próbálkozásnak semmi köze nincs munkájukhoz, illetve amennyiben eladó a Sterling, bizonyára perceken belül lecsap rá egy, a csillogó pompába belefáradt, cizellált ízlésű milliárdos.
Ahogy a Sterling elnevezés is mutatja, az autó lényege az ezüst. Durván leegyszerűsítve a projektet arról volt szó, hogy króm helyett 925 ezrelékes finomságú sterling ezüsttel futtatták a csillogásra ítélt alkatrészeket. „A szakértő szem azonnal észreveszi az ezüst meleg fényű csillogását, ami markánsan megkülönbözteti a krómtól vagy a polírozott alumíniumtól” – magyarázta el Oliver Berking, az 1874-ben alapított családi manufaktúra ötödik generációs vezetője.
Ezüstözött a dupla vese hűtőmaszk, az oldalt elhelyezett V12 jelzés, a hátsó díszléc, a modelljelzés, még a kipufogó körítése is. Ezt azonban túlzottan szerénynek ítélte meg Robbe & Berking, és színezüstből formálták meg az első és hátsó márkajelzést – a legszebb, hogy utána ezeket kék-fehérre zománcozták, így az emblémák értékét és exkluzivitását csak az ismeri, aki az autót megrendelte.
A beltérben magától értetődő az ezüstözött küszöbdísz; a kilincsek körül kalapált ezüstlemezből formált díszítést találunk. Ez a technika a leírások szerint különösen nagy műgondot, szakértelmet és odafigyelést igényel, egyetlen rossz mozdulat elég ahhoz, hogy a drága alapanyag mehessen vissza az olvasztóba. Ezt nem árt tudni ahhoz, hogy teljesen értékelni tudjuk az utastérben elhelyezett díszléceket, amelyek egytől egyig ezzel a technikából készültek, értelemszerűen színezüstből (925 ezrelék), és ahogy kell, mindegyikbe beleütötték a Robbe & Berking jelét, a valódi ezüstöt jelző félholdat, és a német eredetre utaló koronát.
Ezen a ponton már megunták a tétlenséget a BMW saját mesterei, és odébb tessékelték a német ezüstmíveseket. Előbb azonban ellesték mesterségük címerét: a félhold és a korona kézzel hímzett formában a fejtámláról köszön vissza. Kárpitozáshoz egyébként a BMW kínálatának csúcsát képviselő Merino bőrt választották, amely nem csak a üléseket és a műszerfalat díszíti, hanem jutott belőle a tetőoszlopokra, a napellenzőkre, de még – és ez igazán durva – a küszöbökre is.
Amikor az egésszel végeztek, és megpihentek az alkotók, Berking legényei még visszaosontak, és az éj leple alatt becsentek két egyedi gyártású talpas poharat és egy kancsót a hátsó ülésekhez – természetesen ezt is sterling ezüstből, ahogy dukál.
A BMW 760Li a hetes széria abszolút csúcsmodellje. A 140 mm-rel megnyújtott tengelytáv (3210 mm) és a hatliteres, tizenkét hengeres motor fölött már csak a Rolls-Royce szerepel a konszern kínálatában. Az 5,22 méteres autó legnagyobb teljesítménye 544 LE, maximális forgatónyomatéka 750 Nm. gyakorlatilag a teljes fordulatszám-tartományban. Az autó 4,6 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet, végsebességét 250 km/órában korlátozták. Az autó alapára 44 029 000 Ft, és ebben még egy gramm ezüst sincs benne.