Az első Nissan Qashqai az autóipar egyik legnagyobb tévedése volt – mármint pozitív értelemben. Az eredetileg tervezettnél mintegy kétszer többet, több mint kétmillió darabot adtak el belőle, a gyártás hat éve alatt a kontinens egyik meghatározó személyautójává nőtte ki magát.
Az új generációs modellt Carlos Ghosn, a Renault-Nissan szövetség első embere abban a filmstúdióban leplezte le, ahol többek között A Ravasz, az Agy és két füstölgő puskacső című kultikus filmet is forgatták.
A Nissan elsőként hasznosítja a Renault-Nissan szövetség új CMF padlólemezét, amelyre idővel tizenegy különböző közép- és alsó-középkategóriás Renault, illetve Nissan modell épül majd.
A modell az aktuális trendeknek megfelelően hosszabb (+49 mm), szélesebb (+20 mm), ugyanakkor 15 mm-rel alacsonyabb elődjénél. Helykínálata a kisebb karosszériamagasság ellenére elöl-hátul nőtt (+10 mm fejtér), a csomagtartó kapacitása 410-ről 430 literre gyarapodott, ajtaja magasabbra nyílik, variálhatóságát nem egy, hanem két áthelyezhető padló javítja. A tárolórekeszek száma, minősége és kapacitása egyaránt javult.
Ami a Nissan középtávú terveit illeti, 2016-ra a legnagyobb ázsiai autógyártóvá kívánnak fejlődni Európában. Ebben kulcsfontosságú szerep jut annak az öt új crossover (SUV) modellnek, amelyet a következő 18 hónap leforgása alatt bocsátanak piacra. A Qashqai ennek az inváziónak az első hullámaként 2014 februárjától lesz megvásárolható.
A Qashqai kétféle dízel- és két benzinmotorral lesz megvásárolható kezdetben. A 110 lóerős 1.5 dCi elődjénél 20 Nm-rel nagyobb nyomatékkal kínál még jobb vezethetőséget. A csendesebbnek és simább járásúnak ígért dízel 3,8 literes átlagfogyasztást és 99 g/km CO2-kibocsátást kínál. A nagyobbik dízel a szintén ismert 1.6 dCi, 130 lóerővel, 115 g/km széndioxid-kibocsátással, opciósan CVT fokozatmentes váltóval.
A bevezetéskor kínált egyetlen benzinmotor a Micrában debütált 1.2 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotor (DIG-T) lesz, 115 lóerővel, 190 Nm nyomatékkal, 129 g/km CO2-emisszióval. Jövő ilyenkor lép be a körbe a szintén DIG-T technológiájú 1,6 literes négyhengeres (150 LE, 240 Nm, 132 g/km). Mind a négy motornál alapfelszerelés a start-stop automata.
A Nissan ígérete szerint a beltérben a minőségi érzet nagyságrendekkel javult, beleértve az anyaghasználatot és az ülések szerkezetét is – utóbbiakat állítólag a NASA által is használt ergonómiai technológiák felhasználásával alakították ki, de a jelenlegi Qashqai tulajdonosokat is bevonták a fejlesztésbe, hogy a komfort, a vezethetőség és az infotainment szolgáltatások terén közvetlenül hasznosítsák meglátásaikat, véleményüket.
Ennek részeként kétféle futóművel vásárolható meg a Qashqai: az első MacPherson rugóstag adott, hátul azonban a kétkerékhajtású kivitelek csatolt lengőkart, az összkerékhajtású modellek többlengőkaros konfigurációt kapnak, mindenütt kétcsöves lengéscsillapítókkal.
A vezethetőséget két fokozatban állítható hangolású szervokormány mellett egy sor elektronikus stabilizáló és vezetőtámogató rendszer – az ESP ellensúlyozza a karosszéria extrém kilengéseit, részleges önzáró differenciálművet szimulál, kanyarban pedig fokozott motorfékkel segíti a stabilizálást.
A Nissan különösen nagy figyelmet fordított a szórakoztató és biztonsági rendszerek fejlesztésére. Az infotainment központ Google keresés funkcionalitást kapott, a fényszóró automatikusan vált tompítottra, az autó figyeli a holtteret, a forgalmi sáv határait és a közelében mozgó tárgyakat. A Qashqai riaszt, ha elalszik a sofőr, felismeri a jelzőtáblákat, a ráfutásos balesetet pedig autonóm vészfékezéssel előzi meg, ha kell. Lesz parkolórobot is az opciós listán, a LED-es nappali fények mellett pedig akár teljes diódás fényszórókat is rendelhetnek a vásárlók, amikor jövő februárban Európa-szerte beindul a forgalmazás.
Videó
a videó a hirdetés után indul