Röviden – Renault Captur 1,5 dCi

Mi ez?

Clio alapokra épített, piciny városi szabadidő-autó
Mit tud? Mókás, vidám darab kívül-belül egyaránt
Mibe kerül? A Renault Captur alapára 4 050 000 Ft
Kinek jó?  Aki megfizethető áron kíván páváskodni 

A Renault-nál nagyszerűen éreztek rá arra, mivel lehet mégis nagy feltűnést kelteni egy olyan kategóriában, ahová nem sikerült túl korán megérkezniük. A Nissan Juke által már alaposan belakott, kisméretű városi pláza-terepjárók között kell a Capturnek helytállnia, ahol az Opel Mokka, a Peugeot 2008, vagy éppen a Chevrolet Trax is tenyészik. A Captur feltűnő, rengeteg műanyag betéttel, kétféle fényezéssel készülő kasztnijával roppant feltűnő darab, nehéz csak úgy elmenni mellette.

Belső

Belseje leginkább szórakoztató, színes, bár a teljes utastér nagyrészt lélektelen, menet közben is zörgős plasztikokból épül fel. A kormánykerék csúszós műanyaga is inkább csak jól kinéző, mint praktikus, okos dolog. Szintén szerencsétlen húzás a középkonzol lakkfekete anyaga, amelyen annyira kényes, hogy már attól is elkeserítően foltos lesz, ha csak ránézünk. 
Ellenben a mély, narancsszínű komódfiók, amely kesztyűtartóként funkcionál, mókás, hasonlóan, mint az első ülések hátuljára feszített gumikötelek, amelyek rendeltetésszerűen használva újságtartóként, rendeltetésszerűtlenül pedig nagybőgőhúrként is befoghatóak, ha épp Küküllő menti pontozót támadna kedvünk vele kísérni. Ami viszont cáfolhatatlanul praktikus dolog benne, az a tologatható hátsó üléssor – eldönthetjük, hogy az utasok lábtere, vagy a 377-455, lehajtott ülésekkel pedig 1235 literes csomagtartó térfogata fontosabb-e számunkra – illetve a többszintes, duplafenekű csomagtartó, és a lecipzározható, mosható üléshuzat, de a már vagy ezerszer megdicsért Renault kártya is okos dolog, amely az autós világ egyik legkényelmesebb, legjobban használható kulcs nélküli autónyitó és indítórendszere. 
Hiába magas, vészesen mégsem nem billeg a Capture
Hiába magas, vészesen mégsem nem billeg a Capture

Hiába magas, vészesen mégsem nem billeg a Capture

Műszerfala egyértelműen cliós, középen a digitális sebességmérővel, a széleken pedig az analóg, mutatós műszerekkel. A tudományos-fantasztikus R-Link 7 colos, csodás képű kijelzőn tolja arcunkba, amire csak szükségünk van az interneten érkező időjárás-előrejelzéstől, az e-maileken át a közlekedési információkig akármit. Ugyan a menü bugyraiban kotorászás messze van az elsőre ösztönösen kiismerhetőtől, de előbb-utóbb azért megfejthető. 
A legvidámabb és egyben legfeleslegesebb szolgáltatás mégis a hangválasztó R-Sound, amellyel az 1,5-ös dízelmotor munkazaja helyett többféle Renault hangját is magunk köré varázsolhatjuk a vinnyogó villanyautótól a Clio V6-osig. Szerencsére a zaj csak a miénk, kintről semmi nem változik. Párszor negyedórát el lehet vele szórakozni, de hosszú távon már fikarcnyit sem igényli az ember a hangszórókból érkező dübörgő motorhangot. 
Vidám, klassz szín-összeállítású belső

Vidám, klassz szín-összeállítású belső

Motor, fogyasztás

Az 1,5 literes 90 lóerős dízelmotor nem egy fékezhetetlen vadállat – 13,1 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet – de valahogy csak elmozgatja a Captur 1245 kilogrammos testét. A nem kifejezetten fickós motornak az ötfokozatú váltó sem tesz jót, alaposan kell taposni a gázt, ha az autó külsejéhez méltó tempót akarunk belőle kicsiholni. Az ECO gomb megnyomásával tovább tudjuk rontani a dinamikát, ilyenkor aztán annyira takarékosan autózunk, hogy dagadnak a levelek, érkeznek a mindenféle vezetésértékelő számadatok, grafikonok a képernyőn. 
Műszaki adatok – Renault Captur 1,5 dCi
Motoradatok
Lökettérfogat (ccm) 1461
Motor Turdódízel
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény LE/ford. 90/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 220/1750
 
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 13,1
Végsebesség (km/h) 171
 
Fogyasztás
Város (l/100 km) 4,2
Lakott területen kívül (l/100 km) 3,4
Vegyes (l/100 km) 3,7
CO2 kibocsátás (g/km) 95
 
Méretek
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4122/1778/1566
Tengelytáv (mm) 2606
Csomagtér (liter) 377-455/1235
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1145/1729
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 45
Gumiméret 205/60 R16
Igaz, korrekt módon ilyenkor nem is zabálja ki a hűtőt a motor, még a tököli reptéren szépen megkergetve is 5,5 literes átlagfogyasztásról énekelt a számítógép, amely a tankolásnál mérve 5,4-re csökkent. Derék, bár a nyilván viccnek szánt gyári 3,7 literhez képest mégis elég soknak tűnhet. A Captur aránylag magas építése ellenére – összkerékhajtású nincs belőle – mégsem viselkedik idétlenül kanyargós szakaszokon sem, futóműve feszes, nem billeg, dől ide-oda.
A hátsó üléssor tologatható előre-hátra

A hátsó üléssor tologatható előre-hátra

Biztonság

A EuroNCAP tesztjein 32 pontos eredménnyel, 88 százalékosra – ötcsillagosra – vizsgázott a Captur. Frontális ütközés során az utascella stabil maradt, a vezető jól megúszta, míg az elöl utazó felnőtt utas mellkasát érő, valamelyest nagyobb erők miatt azonban ez a testrész csak megfelelő osztályozásban részesült. Az oldalirányú ütközéses műsorszámban a mellkas magasságában teljesít gyengébben az autó, de az oszlopnak csapódás során, illetve ráfutásos balesetnél is akadnak kisebb biztonsági hiányosságok. A teljes törésteszt itt olvasható.
Konkurensek, árak:
A Renault Captur és dízelmotoros vetélytársai Listaár, forint 
Nissan Juke 1,5 dCi Tekna (110 LE)  4 980 000
Chevrolet Trax 1,7D (130 LE) 5 790 000
Peugeot 2008 1,6 eHDi (92 LE) 5 895 000

Felszereltség

Az Expression fantázianevű felszereltségi szinten jár a 4 légzsák, ESP, manuális klíma, LED-es nappali menetfény, ködfényszóró, tempomat, négy elektromos ablak, elektromos tükrök, mozgatható hátsó üléssor, CD-s rádió, Bluetooth, automata kulcskártya, start-stop, 16 colos könnyűfém kerekek. A Dynamique 300 ezer forintos feláráért már 17-es könnyűfém kerekek, kétszínű fényezés, bőrkormány, automata klíma, eső- és fényérzékelő, levehető üléshuzat, navigációs rendszer is érkezik, az R-Link 170 ezer, az ülésfűtés 70 ezer, a tolatóradar 120, míg a tolatókamera 160 ezer forint további kiadást kíván.

Összegzés

A Renault Captur azoknak lehet megfontolandó, akik aránylag megfizethető áron kívánnak látványos, jól és okosan berendezhető, valamelyest még praktikusnak is nevezhető városi mini SUV-t vásárolni. 
Mellette – Ellene
  • Vagány forma
  • Vidám belső
  • Takarékos motor
  • Értékes extrák
  • Csak elsőkerék-hajtású kivitel
  • Lélektelen műanyagok
  • Gyengécske motor
Menő, vagy inkább hülyeség? Mi a véleményed?
átlag
8.16
szavazat
19
Menő, vagy inkább hülyeség? Mi a véleményed?