Egyelőre a jelenlegi XF gúnyáját hordja magán, de a furcsán toldott-foldott lemezek, a süllyesztett kilincsek és a gépházfedélbe nyesett légbeömlők elárulják: ez bizony egy öszvér, amelynek alapját már a C-X17 tanulmánnyal felvezetett padlólemez adja.
Az iQ[Al] platform nagyobb tengely- és nyomtávot engedélyez, így az új XF tágasabb lesz a mostaninál, ugyanakkor a túlnyomórészt (reciklált) alumíniumból készülő padlólemez miatt könnyebb is lesz.
Hátul jól látható, hogy a kettő kipufogót a középvonalhoz közelebb vezetik el, mint jelenleg: ez arra utal, hogy az új XF többek között a Jaguar Land Rover négyhengeres turbómotor-családját is megkapja. A dízel (2,2) és a benzines (2,0) motorokból álló kínálat addigra várhatóan további darabokkal is kibővül.
Természetesen megmaradnak a kompresszoros V6-os motorok, valamint belép a képbe a Range Rovernél bemutatott, hathengeres dízel-elektromos hibrid hajtáslánc is. A csúcsmodell emberi számítás szerint továbbra is nyolchengeres marad.
Az XF jelenleg a Jaguar legkisebb modellje, azonban két év múlva érkezik az azonos padlólemezen nyugvó, kisebb modell. Ettől függetlenül az XF ígérkezik a márka húzómodelljének, amit várhatóan az összkerékhajású, illetve kombi variánsok villámgyors bevezetésével igyekszik majd kiaknázni a márka.