Röviden – Ford Tourneo Connect

Mi ez?

Haszonjárműből épített családi egyterű
Mit tud? Kevés plusz pénzért hatalmas belsőt kínál
Mibe kerül? 5 190 000-tól indulnak az árak és 7 095 000-nél érnek véget
Kinek jó?  Aki a puccosabb Ford egyterűeknél olcsóbb, de mégis nagy autót szeretne

Végy egy teherautót, szaggasd ki belőle a furnérlemez-borítást, vágj rá sok ablaknyílást, majd üvegezd is be. Tégy bele csomó kényelmes ülést, kárpitot, ha kihűlt,  hintsd meg az egészet extrákkal és kész is a kedvező árú családi járgány.
Kétféle tengelytávval, öt- és hétszemélyes kivitelben renelhető

Kétféle tengelytávval, öt- és hétszemélyes kivitelben renelhető

Végy egy haszonjárművet, szaggasd ki belőle a furnérlemez-borítást, vágj rá sok ablaknyílást, majd üvegezd is be. Tégy bele csomó, hajtogatható, tologatható ülést, kárpitot, majd ha kihűlt, hintsd meg az egészet extrákkal és kész is a kedvező árú, Ford emblémás családi járgány.
Néhány héttel ezelőtt Kovács Miklós kollégám már megismerkedett a teherhordó változattal, nekünk most a polgári, sokkal kényelmesebb, kellemesebb belsővel felvértezett modellel lesz dolgunk, a Tourneo Connect-tel. 
A Tourneo Connect alapja megegyezik a Transit Connect-éval, csak a durva furnérborítás helyett emberi kárpitok, díszes ülések, és ezernyi, a hosszú utazásoknál, pakolásoknál praktikus dolog várja odabent az úri utazóközönséget. Mindezt érezhetően kedvezőbb áron, mint amennyit a Ford egyéb tágas járgányaiért, az S-Max-ért, vagy éppen Galaxykért kérnek. 
A hosszú kasztni felára 125 ezer forint

A hosszú kasztni felára 125 ezer forint

Szögletes, dobozforma és nagy, sík felületek, óriási tengelytáv jellemzi a kétféle tengelytávval is rendelhető, teherautó alapú családi autót. A hétszemélyes változat jóval, egész pontosan 40 centivel hosszabb az ötüléses változatnál, és csupán 125 ezer forinttal kerül többe, azonos felszereltség és motor kiválasztása esetén. 

Végtelen tér

Belül aránylag magasan ül benne az ember, és a rengeteg üvegnek köszönhetően kiválóan átlátható a hatalmas kasztni, amiben sokat segítenek a kétrészes, holttér-minimalizáló visszapillantók is. A felhasznált anyagok minőség tekintetében elég vegyesek, mert amíg az ülések és azok kárpitjai egész klasszak, és a műszerfal is inkább személyautókra jellemzően díszes, addig a belső műanyagjai ridegek, kemények. A Ford belseje ettől eltekintve egész élhető, a tér minden irányban akkora, hogy azon se csodálkoznánk, ha visszhangozna. De nem csinál ilyet, inkább egész csendes, még menet közben is.

Tetőablak engedi be a fényt

Tetőablak engedi be a fényt

Az üléssorok között pazar a lábtér, a dupla tolóajtó – amelyben igazi, leengedhető ablak található – óriása nyílva könnyíti meg a ki- és beszállást. Tovább javítja a térérzetet a panoráma üvegtető, amely elérhetetlen távolságban csillog a fej felett, mintha csak egy kút mélyéből tekintenénk fel a bárányfelhős kék égre. 

Ilyen trükkökre képes a hétszemélyes változat ülésrendszere:

a videó a hirdetés után indul

Ülésvarázs

A Ford Grand Tourneo Connect egyik nagy varázslata, hogy sínen, egyesével is tologathatóak a harmadik üléssor székei. Így a végtelenségig lehet sakkozni a hellyel, attól függően, hogy éppen sok embert, vagy sok szállítani valót kell az autóba tömködni. Bár a harmadik sor itt is leginkább a kompromisszumról szól, igaz, itt sokkal inkább az idétlen üléspozíciótól – szinte a földön ül benne az utas – válik kínossá a hosszú utazás, mint a szűk helytől. Hogy a 3 méter hosszú dolgok szállítása is megoldható legyen, az anyósülés támlája előre dönthető. 

Rárepül a taxisokra a Ford

A várakozások szerint jelentősen megújuló hazai taxipiacon nagyobb részesedést szeretne magának a Ford. A jelenlegi járműparkot, és a hazai taxisok körében népszerű modelleket figyelembe véve a Ford egyedi ajánlatot dolgozott ki a taxisok részére a gyárilag sárga színben is rendelhető Tourneo Connect mellett a Focus, C-Max és Grand C-Max, valamint Mondeo modellekre. A nagy kedvezmény mellett kedvezményes finanszírozási ajánlatok közül is választhatnak a taxisok.

Haszongének

A teherautós rokonságnak megvannak az előnyei is. Például a Tourneo Connect csomagtartója példásra sikerült, a rakodóperem alacsony, a futómű alkatrészei – a kifutó modell laprugós megoldása helyett helytakarékos, csatolt lengőkaros hátsó futómű került az autó alá – szinte egyáltalán nem lógnak bele a hasznos térbe, illetve a pingpong asztalnyi hátsó ajtó magasba emeléséhez sem kell erőművész előélet. 
Szinte semmi nem lóg bele a hasznos térbe

Szinte semmi nem lóg bele a hasznos térbe

Hab a tortán, hogy 190 centivel is a koponyalékelés veszélye nélkül be lehet állni a felnyitott ajtó alá. Maga a rakodóhely befogadóképessége is parádés, az ötszemélyes változatban 2410, míg a hétüléses kivitelben 2620 liternyi hellyel gazdálkodhat a tulaj, a hátsó ülések lehajtása után. De az utastérben is van hová rámolni, rendelhető bele a repülőkön használthoz hasonló fedeles, felső csomagtartó, de a padlóban és az ajtókban is van hová pakolni, valamint a kormány mögött is található egy roppant praktikus rekesz, amelyben még 12 voltos csatlakozó is található. 
Árlista:
 Motor:  Ambiente  Trend  Titanium
 1,0 EcoBoost 100 LE M6  5 190 000  5 505 000  6 270 000
 1,6 TDCi 95 LE M5 ECOnetic  –  6 150 000  –
 1,6 TDCi 95 LE M5  5 625 000  5 940 000  6 705 000
 1,6 TDCi 115 LE M6  –  6 205 000  –
 1,6 TDCi 95 LE M5 LWB  5 750 000  6 065 000  6 830 000
 1,6 TDCi 115 LE M6 LWB  –  6 330 000  7 095 000

Kétféle dízel, egy benzines

Benzin- és dízelmotorral is kipróbáltuk az autókat, a kereken 100 lóerős, díjnyertes EcoBoost ugyan a kettőnkkel megrakott autóval még úgy ahogy elboldogult, de egy alaposan teleült, megpakolt, esetleg bicikliszállítással is bonyolított családi kiruccanáshoz már inkább a dízelmotoros, ha nem is sokkal erősebb – 115 lóerős – de jóval nyomatékosabb és nagyobb tempónál csendesebb motort választanánk. 
Rideg műanyagoktól hemzseg, mégis élhető a belső

Rideg műanyagoktól hemzseg, mégis élhető a belső

Érthető módon a hosszabb, nehezebb, hétüléses Grand változathoz már nem is rendelhető a benzines motor. Váltóból is kétféle van, a gyengébb, 95 lóerős dízelhez csupán ötfokozatú jár, amelynél sokkal kellemesebb, pontosabb darab a szintén manuális, hatfokozatú. 
A tesztúton egyelőre csak az autó hangulatát ismerhettük meg, a főként német autópályás tesztkőrök alatt a futómű sem mutatta meg, mire is képes. Sebaj, majd a hazai, hosszabb teszten minden kiderül az ígéretes, elképesztő méretű belső térrel és más Ford egyterűeknél kedvezőbb árral érkező családi járgányról.

Konkurensek:

A Ford Tourneo és vetélytársai Listaár, forint 
Citroën Berlingo 1,6 HDi (90 LE)  4 705 350
VW Caddy 1,6 CR TDI (102 LE) 5 592 990
Dacia Dokker 1,5 dCi (90 LE) 3 690 000
Mellette – Ellene
  • Hatalmas belső tér
  • Okosan variálható ülések
  • Gigantikus, jól pakolható csomagtartó
  • Teherautós rokonság
  • Rideg plasztikok a beltérben
Szerinted menő, vagy ciki a teherautóból épített egyterű? Hány pontot adnál rá?
átlag
8.83
szavazat
47
Szerinted menő, vagy ciki a teherautóból épített egyterű? Hány pontot adnál rá?