FIA-homológ Land Rover Defender versenyautókkal új, egymárkás tereprali-széria indul Angliában. Utóbbi elvileg érdektelenné tehetné az eseményt nálunk, azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség jóváhagyása azt jelenti, hogy a világ bármely pontján versenyezhetnek a gyár által átalakított járművek, és így már rögtön izgalmasabb a történet. 

A Bowler Motorsport és a Land Rover kifejezetten kezdő, minimális vagy annál is kevesebb tapasztalattal bíró versenyzőknek szánja az autót, illetve a bajnokságot, amely így egyfajta oktatóprogram és belépő is lehetne a nemzetközi versenyzés világába. 
Gyári versenyautók a Land Rovertől 1
Gyári versenyautók a Land Rovertől 35
Maga az autó – hiszen számunkra ez az igazán fontos újdonság – egy Land Rover Defender 90 Hard Top modellből lett átalakítva. Ennek gyári 2,2 literes dízelmotorját a Bowler Motorsport 122-től 172 lóerőre húzta fel. A költségek alacsonyan tartása érdekében nem cserélik le a gyári, hatfokozatú sebességváltót, ellenben bukókeretet és tűzoltó-berendezést kapnak az autók. 
A bajnokság és főleg a versenyautó vonzerejét különösen növeli a tény, hogy utóbbi tökéletesen megfelel a közúti közlekedés szabályainak, így lábon utazhat versenyről versenyre – vagy hogy izgalmasabb ötletet mondjunk, akár tehetős, civil terepesek hobbijárműveként is helytállhat…
Gyári versenyautók a Land Rovertől 36