A milánói EICMA-n, a világ egyik legnagyobb motorkerékpáros szakkiállításán mutatta be új márkáját és termékcsaládját a Caterham Group.
A cégcsoport 2011 áprilisában vásárolta meg a legendás Caterham Cars autógyárat. A fél tucatnyi tagvállalat mindegyike ezt és a másik fő tevékenységet: a motorsportot szolgálja ki. Most egy részben eltérő irányba szeretne terjeszkedni a csoport: a Caterham Bikes dizájnos elektromos kerékpárokat és dögös terepmotorokat fejleszt, legalábbis ezekkel léptek színre.
Ezek közül a legkevésbé forradalmi és legkevésbé praktikus, ugyanakkor a leglátványosabb a találóan Brutus 750 névre keresztelt, ‘kétkerekű SUV’-ként emlegetett modell. Érdekes módon pont ezzel indul jövő tavasszal a gyártás: a fejlesztői szerint közúton, terepen, vagy (a szintén kifejlesztett átalakító készlettel) akár havon is helyt álló járgány ballonos kerekeivel aligha lesz a precíz íveket rajzolni szerető motorosok kedvence, viszont az automata sebességváltó legalább leegyszerűsíti vezetését.
A Classic E-Bike a kétkerekűek világának két legdivatosabb irányzatát: a retrohullámot és az elektromos rásegítést ötvözi. A hőskor filigrán motorkerékpárjainak sziluettjét idéző vázszerkezet hátra húzott kormánnyal, trapézvillával és rugós nyereggel csal könnyeket a szemünkbe, egyedül a nyilvánvalóan kamu V2-es blokk borítja meg az összhangot.
Az Unióban jogosítvány nélkül vezethető, 40-80 kilométeres hatótávolságú járgányról ugyanúgy nem állnak rendelkezésre műszaki adatok, mint futurisztikus fivéréről, az (állítólag) Forma-1-es technológiák felhasználásával létrehozott Carbon E-Bike-ról. A Confederate márka radikális futóművét idéző modell korlátozott példányszámban kerülhet forgalomba, bár gyártásáról egyelőre nem született döntés.
A Caterham a közelmúltban a motorkerékpár-versenyzésbe is belekóstolt; új utcai termékcsaládjuk nyilvánvalóan ezt az irányt szeretné megerősíteni – szerény véleményünk szerint ezúttal a kevesebb több lett volna, de ha tetszenek, ne hagyd magad befolyásolni!