A Red Bull Racing több pénzdíjat szerzett tavaly, ennek köszönhetően az energiaitalt gyártó anyacég csökkentette a csapatba pumpált pénzösszeg nagyságát. 2012-ben 108,9 millió dolláros (24 milliárd forint) volt az anyacégtől érkező tőkeinjekció, ez 28,5 millió dollárral (6,3 milliárd forint) alacsonyabb a 2011-es értéknél.
Tavaly ezzel együtt is majdnem ugyanakkora volt a Red Bull bevétele (286,7 millió dollár – 64 milliárd forint), mint egy évvel korábban, a kiadások is szinten maradtak. Hogy sikerülhetett ez a Red Bullnak csökentett támogatással?
A Red Bull bevételei három fő forrásból állnak össze: szponzoráció, pénzdíj és a Red Bulltól érkező támogatás. A legtöbb pénz a névadó szponzor Infinititől érkezik, de ez a legkisebb tétel a bevételek között. Fontosabb a pénzdíj, amely a vb-címek miatt az alap 47,5 százalékát tette ki. Ezt két részre kell osztani: a pénzdíj egy részét egyenlően osztják el az első tíz csapat között, a másik rész a konstruktőri versenyben elért helyezés alapján jár.
Itt ugrott nagyot a Red Bull, 86,5 helyett 94,2 millió dollárt (21 milliárd forint) szedett össze pénzdíjból. Ez nem a helyezésnek, hanem az F1 jobb működésének köszönhető, a pénzdíjalap az F1 profitjának növekedése miatt 698,5 millió dollárról 751,8 millióra (167,5 milliárd forint) emelkedett tavaly. A Formula Money szerint a Red Bull Racing 25 millió dolláros bónuszt is kapott Bernie Ecclestone-tól a Concorde Agreement korai aláírása miatt.
A bónusszal együtt az emelkedés tehát 32,7 millió dollár, ami lehetővé tette a Red Bullnak, hogy csaknem ennyivel csökkentse hozzájárulását a csapat működéséhez. Az idei évtől minden még jobb lesz a Red Bull számára: a pénzdíj 47,5 százalékának bezsebelése mellett a csapat részesedik az új konstruktőri bajnoki bónuszból, amelynek alapja százmillió dollár körül lesz. Ezt idén azon három csapat között osztják el súlyozott arányban, amelyek a 2012 előtti négy szezonban a legtöbb versenyt nyerték. Ebben a versenyben is a Red Bull áll az élen, legalább 37 millió dolláros bevételre számíthat az istálló.
Ez alapján az anyacégnek még kevesebb pénzébe fog kerülni a Red Bull Racing, aminek Dietrich Mateschitz biztosan nagyon örül. A csapat tavaly 123 millió dollárt (27,4 milliárd forint) költött kutatás-fejlesztésre, amely 8,3 százalékos emelkedést jelent 2011-hez képest. Összesen 658 ember dolgozott a gárdánál, de közülük nem mindenki kapcsolódik az F1-hez. A stábot a Red Bull Technology fizeti, ez a cég gondoskodik a sebességváltók és az energiavisszanyerő rendszer gyártásáról is.
Az alkalmazottakra 84,9 millió dollár ment el tavaly, Christian Horner csapatfőnök ebből 3,3 milliót (735 millió forint) kapott. Mindent összevetve a Red Bull Racing igen szerény nyereséggel, 1,1 millió dolláros plusszal (245 millió forint) zárta 2012-t, vagyis a Red Bull 108,9 milliója nélkül masszívan veszteséges lett volna a biznisz. Ezt nem igazán a pénzért csinálja Mateschitz.