A Reuters jelentése szerint a BMW csoport mintegy 176 ezer gépkocsiját hívja vissza, mert a vákuumszivattyú elégtelen kenése miatt megszűnhet a fékrásegítés. 
A 2,0 literes, négyhengeres benzines turbómotorral kapcsolatban észlelt probléma nem jelenti a fékteljesítmény teljes megszűnését, de jelentősen megnőhet a pedálerő. 
A visszahívásban 2012-2014. modellévi modellek érintettek: hármas és ötös szedánok, hármas kombik, X1-es szabadidőjárművek, valamint Z4-es roadsterek. A probléma két- és összkerékhajtással, a motor 184 (20i) és 245 (28i) lóerős kivitelével egyaránt előfordulhat. (Nyitóképünkön az opciós M Performance fékrendszer látható)
Az érintett járművek a BMW tájékoztatása szerint elsősorban az Egyesült Államokban és Kínában (100 000 db) találhatók. A német piacon közel 7000 darab gépkocsit hívnak vissza, egyéb európai vonatkozásokról nincsenek információink.
Fékproblémák a Hondánál, a BMW-nél 1
Fékproblémák a Hondánál, a BMW-nél 7
Egészen más probléma miatt hívja vissza mintegy 350 000 egyterűjét a Honda. 
Az Odyssey modell 2007-2008-as évjáratainál ugyanis a fékrendszer váratlan és erőteljes, ráadásul teljesen akaratlan működését tapasztalták. Ráadásul a menetstabilizáló elektronika által kezdeményezett, automata vészfékezés során a féklámpák sem gyulladnak fel, így rendkívül balesetveszélyes jelenségről van szó. 
Ez önmagában is eléggé nyugtalanító, ám még inkább az, hogy a Honda csak tavasszal fogja tudni orvosolni a 344 187 darab Odyssey-t érintő gondot. Persze mivel észak-amerikai modellről van szó, személyesen kevesen érintettek Európában.