A hatdarabosra tervezett ‘Les Légendes de Bugatti’ széria harmadik tagjánál tart a Bugatti, és mi már most sokkal okosabbnak érezzük magunkat. Kezdődött ugye a márka sportkorszakát elbúcsúztató Jean-Pierre Wimille nevét viselő különkiadással, aztán jött a Jean Bugattiról, a márkaalapító Ettore fiáról, a Type 57SC Atlantic konstruktőréről elnevezett darab, most pedig a kétszeres Targa Florio-győztes Meo Costantini örökösei adták a dédpapi nevét a kollekció következő darabjához.
Mint az eddigi két autó, a tegnap megnyitott Dubaji Autószalonon kiállított kiadás is a Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse modellen alapul. 8,0 literes W16-os motorral 1500 Nm forgatónyomatékkal, 1200 lóerővel, 2,6 másodperces 100-as gyorsulással és 408,84 km/óra végsebességgel – utóbbit nem kell bemondásra elhinnünk, Guinness-plakett tanúsítja, hogy ez a világ leggyorsabb roadstere.
A ‘Meo Costantini’ karosszériája túlnyomórészt szénszálas panelekből készült, ugyanakkor számos elem, így a kerékdobok, az ajtók és a mögöttük húzódó, rövid panelek, valamint az első lökhárító sarkai alumíniumból épülnek fel; ezeket kézzel polírozták és lakkozták.
A színválasztás soha nem volt egyértelműbb: Meo Constantini legnagyobb sikereit minden idők egyik legeredményesebb versenyautójával, a kékre fényezett Type 35-össel érte el. De hogy ne legyen közhelyes a munka, vadonatúj árnyalatot: a ‘Bugatti Dark Blue Sport’-ot kevertek ki az autóhoz. És ez még semmi, mert egyes karosszériaelemek, mint az első kerékdob is fent, vegyes felületkidolgozást kaptak.
A hátsó szárny alfelére a Targa Florio alaprajzát pingálták, míg a versenyző aláírása lézergravírozással került az alumínium tanksapkára és az olajbetöltő nyílásokra.
A beltérben a korábban megismert recept fogad: a ‘Meo Costantini’ minden négyzetcentiméterét bőr borítja, méghozzá „tókék” és Gaucho-barna árnyalatokban; a díszítő öltéseket világoskékkel varrták meg, a Targa Florio alumíniumból mart pályarajza egy karbonszálas panelen kapott helyet a két ülés között.
A vezérmotívum azonban mégis csak az ajtópanelek bőrére lézerrel felrajzolt életkép-csokor, amely a húszas évek autóversenyeinek világába, Meo Constantini 1920-tól 1935-ig ívelő, gyümölcsöző karrierjének legszebb pillanataiba repíti vissza a szemlélőt, illetve azt a három szerencsést, akik a tervezett, erősen limitált széria darabjait megvásárolhatják, egyenként nettó 2,09 millió euróért, azaz 627 millió forintért.