A lényeg, hogy gyors legyen! Állítja minden csapat, tervező és versenyző, de mi rajongók, akik a tévé előtt ülve követjük a futamokat, nem szeretnénk rút autókat bámulni. Ha már a hangjuk pocsék lesz, legalább a szemnek kedvesebb formák térnének vissza, mert a Ferrari domináns évei óta egyre csak romlik a helyzet.
Az aerodinamikai elemek elburjánzása nyomán otromba szárnykinövések jelentek meg, majd 2009-ben tisztult a kép, de végül a lépcsős orrkúpok érkezése betette a kaput. Mára szinte minden autó ronda, legalábbis a rajongói fórumok hangadói szerint, és úgy tűnik 2014-ben még tovább romlik a helyzet.
A megadott keretek között – 525 mm-es kasztni- és 185 mm-es orcsúcsmagasság – ezzel a módszerrel lehet a legtöbb levegőt az autó alá terelni, ami elsődleges fontosságú a megfelelő leszorítóerő eléréséhez.