A lényeg, hogy gyors legyen! Állítja minden csapat, tervező és versenyző, de mi rajongók, akik a tévé előtt ülve követjük a futamokat, nem szeretnénk rút autókat bámulni. Ha már a hangjuk pocsék lesz, legalább a szemnek kedvesebb formák térnének vissza, mert a Ferrari domináns évei óta egyre csak romlik a helyzet.

Az aerodinamikai elemek elburjánzása nyomán otromba szárnykinövések jelentek meg, majd 2009-ben tisztult a kép, de végül a lépcsős orrkúpok érkezése betette a kaput. Mára szinte minden autó ronda, legalábbis a rajongói fórumok hangadói szerint, és úgy tűnik 2014-ben még tovább romlik a helyzet. 

Az Autosport.com, pontosabban az elismert F1-es műszaki rajzoló, Craig Scarborougháltal felvázolt lehetőség elképesztően csúf jövőt vázol fel: ha a szabályokat a lehető legszélsőségesebben kihasználva terveznek a csapatok, akkor a mezőny nagy része ehhez hasonló megoldást vet be 2014-ben.

F1: Elképesztően rondák lesznek a 2014-es autók? 1

A megadott keretek között – 525 mm-es kasztni- és 185 mm-es orcsúcsmagasság – ezzel a módszerrel lehet a legtöbb levegőt az autó alá terelni, ami elsődleges fontosságú a megfelelő leszorítóerő eléréséhez.

Az Autosport úgy tudja, több csapat is felvetette az esztétikai célú szabálymódosítás szükségességét, de ez, ilyen röviddel az új szezon kezdete előtt már csakis az alakulatok egyhangú támogatása mellett lenne lehetséges, amire pedig nem sok kilátás van. 
Az Interneten természetesen azonnal megindult a szörnyülködés és a jobb-rosszabb viccek áradata, a borneói naggyorrújamos és a pinokkiós hasonlítgatások, na és persze sokan találgatják, hogy vajon az izgalmas futamok előtt vagy közben kiegyenesedik-e az új orr…

F1: Elképesztően rondák lesznek a 2014-es autók? 2