A Volvo Trucks új Volvo FE és Volvo FL teherautóit elsősorban a városi teherszállításra tervezték. Mielőtt azonban piacra dobták volna az új modelleket éveken keresztül tesztelték őket. A svéd gyártó elsősorban a hatékonyság és a maximális járművezetői kényelem garantálása érdekében mindent – a kormánykeréktől – és az apró vibrációkon át – a motorok zajszintjéig mindent megvizsgált.
Városi puttonyos
A járművezetői kényelemmel kapcsolatosan az egyik legfontosabb tényező az alacsony zajszint a fülkében. Ahhoz, hogy a vezető ne szenvedjen maradandó halláskárosodást a motorzajtól, vagy ne bukjon a kormánykerékre a gumikerekek egyenletes duruzsolásától gondoskodni kell a megfelelő szigetelésről. Mindenek előtt persze az összes apró részlet – a tükrök, az ülések és a kormánykerék vibrációitól a motor és az ablakok által keltett zajokig – alaposan áttanulmányozásra és kiértékelésre szorul. A teljesen új Euro 6-os motoroknak köszönhetően ugyanakkor számottevően csökkent a fülkében mérhető motorzaj szintje.
Teljes üzemi élettartam próba
A járművezetők munkakörnyezetének fejlesztésében egy másik fontos terület az egyenetlen útfelületen, kátyúkon és zökkenőkön áthajtva végzett kényelmi tesztelés. Ilyenkor felmérik a teherautóban keletkező vibrációkat, amelyek később a legapróbb részletekig reprodukálhatók egy laboratóriumi rázópadon.
A laboratóriumi tesztpadon végzett alapos vizsgálatokat követően a teherautók – beleértve az új Euro 6-os motorokat és az automatikus I-Shift sebességváltót is – kismillió kört tettek meg a Volvo Trucks tesztpályáján. A sebességváltó képességeit pedig 25 százalékot is elérő meredekségű emelkedőkön elindulva tesztelték.
Ezek olyan átfogó tesztek közé tartoznak, amelyekkel a teherautó teljes üzemi élettartama ellenőrizhető. Az új típusokkal összességében 12 ezer kilométert tettek meg megerőltető tesztpályákon és közúton, ami 500 ezer kilométernyi átlagos körülmények közötti haladásnak felel meg, vagy egy teherautó üzemi élettartamának
Gazdagabb felszereltség
Az új Volvo FE és Volvo FL teherautók jellemzők közé tartoznak a D5-ös és D8-as, Euro 6-os besorolású, amelyek a nyomaték gyorsabb felépülésének köszönhetően jobb menetjellemzőket és magasabb szintű termelékenységet kínálnak. Az új Volvo FE immár I-Shifttel is rendelhető, ami megkönnyíti a járművezető életét, mivel stresszes helyzetekben nem kell kézzel fokozatot váltania.
A Volvo FL alacsonyabb belépésű változatban is rendelhető, jobb kilátással és könnyebb rakodhatósággal, illetve 500 kilogrammal nagyobb teherbírással. Mindkét típus csendesebb lett, ergonomikusabb és biztonságosabb üléseket, valamint továbbfejlesztett műszeregységet kaptak.