Pontosan másfélszer nehezebb a forradalmi és méregdrága XL1-nél a Volkswagen új dízel-elektromos prototípusa, az 1,2 tonnás Twin-Up. Nem csak tömege nagyobb azonban: villanymotorja 27 helyett 47 lóerős, az akkumulátor kapacitása pedig 8,6 kWh-ra nőtt, ami 50 kilométeres elektromos hatótávolságot jelent; ennek során teljesen baráti 125,5 km/óra sebességet érhet el az autó.
A teljes hatótávolság persze jóval nagyobb ennél, hiszen van még egy dízelmotor is, amely ráadásul rettentő keveset: a szabványos norma szerint 100 kilométerenként csupán 1,1 litert fogyaszt (azaz 20%-kal többet, mint az XL1). Az üzemanyagtartály kapacitása ellenben 33 liter, több mint háromszor annyi, mint amazé.
Ami nem változott a szuperspórolós szuperautóhoz képest, az a 800 köbcentis, közös nyomócsöves dízelmotor. Ez ugyanúgy 47 lóerős, mint a villanymotor, a kettő kombinált teljesítménye 74 LE, a 214 Nm rendszernyomaték hétfokozatú, dupla kuplungos váltón keresztül jut el az első kerekekhez.
A hónap végén, Tokióban még inkább szériaérett kivitelben színre lépő Twin-Up 15,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebességét elektronika korlátozza 140km/órára hibrid üzemben.