Az úgynevezett STT-e modell az iskolabuszokat gyártó Trans Tech Bus és a Motiv Power Systems együttműködésének gyümölcse. A null-emissziós autóbuszt a Ford E450 teherautó alvázára építették a Motiv elektromos hajtásláncának felhasználásával, mely többféle differenciálművel és váltóval kombinálható. A jármű 60,5 liter gázolajat takarít meg naponta, ami évente 11 ezer dollár megtakarítást jelenthet üzemeltetőjének évente.
Az elektromos iskolabusz jelenleg négy akkumulátorral mintegy 129 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel, míg plusz egy akku esetén akár 161 kilométerre nőhet a hatótávolsága. A Motiv által fejlesztett konstrukció előnye, hogy az energia tárolására szolgáló eszközök akár egyenként is cserélhetőek, ennek köszönhetően nem kell kukába hajítani az összes akkumulátort, ha valamelyik megadja magát. Az energiatároló eszközök kevesebb mint egy óra alatt tölthetők fel félig, ugyanakkor a teljes töltés nyolc órát vesz igénybe. A Motiv a buszok üzemeltetéséhez háromfázisú gyorstöltőket kínál.
A nemrég bemutatott modell kétféle kialakításban 32, illetve 24 személyes változatban készül, mindamellett az utastérben kerekesszékkel közlekedő utas szállítására is van lehetőség. A klasszikus megjelenésű iskolabuszban persze semmi sem maradhat titkokban, hiszen olyan telemetrikus rendszerrel szerelték fel, mely folyamatosan méri és küldi a szükséges információkat egy távoli megfigyelő eszköz számára. A első példány a kaliforniai San Joaquin völgyben található a Kings Canyon iskolakerületben áll forgalomba, őt azonban jövőre több tucat elektromos iskolabusz követheti.
Az USÁ-ban egyelőre gyerekcipőben jár az elektromos autóbuszok gyártása is fejlesztése, persze még így is jobban állnak mint mi. Az amerikai gyártók ugyanakkor egyelőre csak kisebb befogadóképességű elektromos buszok gyártására képesek, a jelenleg a piacon kapható modellek közül az egyik legígéretesebb fejlesztés a Proterra Ecoride, melyben már két-három pom-pom lánycsapat is elfér.