Idén május 29-én a francia Francois Gissy új távlatokat nyitott a „ne próbáljátok meg otthon” jellegű időtöltések terén, amikor rakétahajtású kerékpárjával 263 km/óra sebességet ért el. 

Szép, szép, de kerékpárral mentek már ennél gyorsabban, ráadásul folyékony hidrogén-peroxiddal hajtott rakéta nélkül. Egy ötvenéves holland bringás, bizonyos Fred Rompelberg még 1995-ben 268,8 km/órával tekert egy dragster szélárnyékában – pontosabban szólva talpon bírt maradni, ahogy a száguldó rakéta mögötti légörvények magukkal szívták bringáját. 
Kesztyűt dobott a halálnak a rekordéhes kerékpáros 1
Kesztyűt dobott a halálnak a rekordéhes kerékpáros 7


Na, most ennek a kettősségnek vége: október 7-én Svájcban, az Hublot óragyár által támogatott kísérleten Gissy elérte a 285 km/óra sebességet. Idáig felfoghatatlan 6,7 másodperc alatt gyorsult fel! 
Bizony: a sebességmániás francia mindössze 350 méter robogás után elkezdett fékezni – innen még 440 métere maradt a megállásra, ami komoly kihívást jelenthetett a keskeny abroncsok és a biciklire szerelt, hagyományos V-fékek számára. 
A rekordkísérlet részeként Gissy csapata egy negyed mérföldes gyorsulást is mért: a 7,3 másodperces idő észbontó, különösen annak fényében, hogy a mérés pillanatában már hattized másodperce lassult a veszélyes jármű! 
Talán mégis jobb, hogy nem egy hosszabb pályát választottak, ahol kedvére tolhatta volna a gázt Gissy: a kifutópálya betonján zötyögve lelazult kerékpárja hátsó tengelye. 
A hidrogén-peroxid (H2O2) üzemű rakéta folyékony üzemanyaga nehézfém katalizátorral érintkezve hőfejlődés mellett oxigénre és vízre (gőzre) bomlik – ez utóbbi hajtja előre a rakétát, amint azt a fenti videón is láthattuk. 
Gissy rakétáját a Exotic Thermo Engineering nevű cég gyártotta. A francia üzem hétköznapi tudományos munkássága mellett előszeretettel hoz létre hasonló, őrült rekordokhoz használható rakétákat. 
Építettek már 1500 lóerős gokartot, de az ő kezük alól került ki például a világ legőrültebb Peugeot 206 CC modellje is. Ezt túlhevített víz hajtotta meg: a rakétából kicsapó gőz 15 000 lóerő (!) teljesítményt fejtett ki, az autó 2,1 másodperc alatt érte el a 200 km/óra sebességet – igaz, onnan már csak gurult, de így is megcsípte a 220-at.