A BYD még több dolgozót venne fel új kaliforniai üzemébe, ahol hamarosan indulhat az elektromos buszok összeszerelése. A New York Times nemrég arról számolt be, hogy a céget 100 ezer dolláros büntetés kifizetésére kötelezték a hatóságok, miután kiderült, hogy a dolgozóknak még a minimálbérnek megfelelő járandóságot sem fizették meg. A céget továbbá azért érte számos támadás, mert több mérnököt és szakembert vett fel a Lancester-i üzemébe Kínából. A BYD tájékoztatása szerint erre azért volt szükség, hogy a kínai dolgozók átadhassák tudásukat az amerikai dolgozóknak.

A BYD Motors székhelyétől, Los Angelestől 60 mérföldre keletre, a Mojave sivatagban található gyár kapacitását két év alatt évi 50 autóbuszra, majd egy évtizeden belül évi ezer darabra növelnék. A vállalat legutóbb a Los Angeles-i városi közlekedési vállalattól kapott 25 elektromos autóbuszra megrendelést. Előtte pedig a szintén amerikai Long Beach vásárolt 10 darab környezetbarát hajtású buszt. Igaz, a tendergyőztesként kihirdetett BYD még nem kezdhetett bele a járművek legyártásba, a kivehető villanymotoros autóbuszokat gyártó amerikai Proterra ugyanis megtámadta az eredményt.

Európa kizárva

Bár a BYD-tól 35 darab autóbuszt vásárolt az amszterdami repülőtér üzemeltetője, ennek ellenére az Európai Unióban ezen kívül egyetlen egy ország sem vásárolt tőlük nagyobb tételben. Holott többek között Magyarországon, Szlovákiában és Lengyelországban is tesztelték a K9-es elektromos buszt.

Talán a megrendelések elmaradásával magyarázható, hogy mégsem épül meg Bulgáriában az egy éve beharangozott kínai elektromos buszokat összeszerelő üzem. A Dnevnik című bolgár napilap internetes oldalán közölt cikk szerint az együttműködés azért nem jön létre, mert a gyártó nem kapta meg az európai szabványt a járművére.

Ugyanakkor  két héttel ezelőtt megrendezett belgiumi Busworld kiállításon BYD Europe ügyvezetője kijelentette, hogy tervezik egy európai összeszerelő üzem felépítését. A BYD honlapján található közlemény szerint ennek helyszínéről még nem született döntés. Az ügyvezető igazgató megjegyezte, az üzem felépítését akkor látják indokoltnak, ha legalább 100 buszra lesz megrendelésük.