Új szakággal bővült a hazai, hobbiból űzhető technikai sportok választéka: megnyílt az első elektromosgokart-pálya. Az EKART RING fedett csarnokban, egész évben várja füstmentes gokartozásra a vendégeit.
Az a baj az ilyen elektromos versenyautókkal, hogy nincs hangjuk, mondtam a cég vezetőjének az első magyarországi fedett elektromosgokart-pálya avatásán, még a hivatalos megnyitó előtt. „Sokan azt mondják, az a baj az ilyen elektromos versenyautókkal, hogy nincs hangjuk” – mondta a cégvezető a közönségnek a hivatalos megnyitó után, de még a nyitókör előtt. „Nézzék meg és döntsék el, milyen is a hangjuk.” Ilyen:
Milyen a villanygokart?
A hang tehát adott az élményhez: teljesítményarányos, markáns fogaskerék-visítás. Tiszta Forma-1 a szokásos négyütemű Hondák meg Briggsek egykedvű kattogásához képest. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy az elektromos gokart 1, nem büdös, 2, megy, mint a barom. Habár az új pályán egyelőre leginkább keresztben.
Elektromosgokart-pálya nyílt Magyarországon
1/37 Élményautózás füstmentesen az egész családnak - az elektromos gokart új fejezet a technikai sportok történetében
Élményautózás füstmentesen az egész családnak - az elektromos gokart új fejezet a technikai sportok történetében
Fotó megosztása:
2/37 Budapesttől 120 kilométerre, Győr mellett, az autópályától öt percre található a pálya
Budapesttől 120 kilométerre, Győr mellett, az autópályától öt percre található a pálya
Fotó megosztása:
3/37 Magyar vállalkozás, magyar tőkéből, magyar fejlesztésű gokartokkal
Magyar vállalkozás, magyar tőkéből, magyar fejlesztésű gokartokkal
Fotó megosztása:
5/37 Polgármester asszony és cégvezetők vágják a szalagot
Polgármester asszony és cégvezetők vágják a szalagot
Fotó megosztása:
6/37 Willisits Vilmos, a gokartokat fejlesztő és gyártó hazai vállalat vezetője
Willisits Vilmos, a gokartokat fejlesztő és gyártó hazai vállalat vezetője
Fotó megosztása:
7/37 Az utolsó simítások még hiányoznak, a gumifalra piros-fehér festés kerül, a köridő-kijelző is felszerelésre vár, de az informatikai rendszer már működik, az eredmények online követhetők
Az utolsó simítások még hiányoznak, a gumifalra piros-fehér festés kerül, a köridő-kijelző is felszerelésre vár, de az informatikai rendszer már működik, az eredmények online követhetők
Fotó megosztása:
9/37 A középső gumifal-rész egyszerűen beforgatható, így alakítják ki minden órában 15 percre a gyerekeknek való, egyszerűbb pályát
A középső gumifal-rész egyszerűen beforgatható, így alakítják ki minden órában 15 percre a gyerekeknek való, egyszerűbb pályát
Fotó megosztása:
10/37 Mindig töltőn lógnak a gépek, egy töltés különben 50 perc nagyon intenzív, eszetlen használatra is biztosan elég, de mentek már vele versenytempóban 1 óra 50 percet is egy töltéssel teljesítménycsökkenés nélkül
Mindig töltőn lógnak a gépek, egy töltés különben 50 perc nagyon intenzív, eszetlen használatra is biztosan elég, de mentek már vele versenytempóban 1 óra 50 percet is egy töltéssel teljesítménycsökkenés nélkül
Fotó megosztása:
11/37 Onnan jön az üzemanyag: az E-Kart nem büdös, nem gyúlékony
Onnan jön az üzemanyag: az E-Kart nem büdös, nem gyúlékony
Fotó megosztása:
13/37 135 kiló egy elektromos gokart, valamivel nehezebb a szokványos négyütemű motoros bérgokartoknál
135 kiló egy elektromos gokart, valamivel nehezebb a szokványos négyütemű motoros bérgokartoknál
Fotó megosztása:
14/37 Német a váz, a futómű, de a hajtás teljesen hazai fejlesztés
Német a váz, a futómű, de a hajtás teljesen hazai fejlesztés
Fotó megosztása:
15/37 Az üléshelyzet, a vezetés pont olyan, mint a benzines, röpsúlyos kuplungos gokartoké, csak hirtelenebb az indulás
Az üléshelyzet, a vezetés pont olyan, mint a benzines, röpsúlyos kuplungos gokartoké, csak hirtelenebb az indulás
Fotó megosztása:
17/37 Hátul az akku és a villanymotor: a túlkormányzottság egyértelmű, elektromos gokarttal egyszerű gázzal fordulni
Hátul az akku és a villanymotor: a túlkormányzottság egyértelmű, elektromos gokarttal egyszerű gázzal fordulni
Fotó megosztása:
18/37 A bordó bigyó az áramtalanító, egyben vészkapcsoló
A bordó bigyó az áramtalanító, egyben vészkapcsoló
Fotó megosztása:
19/37 Hűtőventilátor a lítium-vas-foszfát akkunak
Hűtőventilátor a lítium-vas-foszfát akkunak
Fotó megosztása:
21/37 A fejlesztő-gyártó cég logója
A fejlesztő-gyártó cég logója
Fotó megosztása:
22/37 Ott búvik a motor: a csarnokban körülbelül felére, 8,5 lóerőre vették vissza a teljesítményt. Bőven elég
Ott búvik a motor: a csarnokban körülbelül felére, 8,5 lóerőre vették vissza a teljesítményt. Bőven elég
Fotó megosztása:
23/37 A pálya csiszolt beton, egyelőre nagyon csúszik, az igazán jó köridők majd pár hét múlva jönnek, ha kicsit felkenődik gumival a felület
A pálya csiszolt beton, egyelőre nagyon csúszik, az igazán jó köridők majd pár hét múlva jönnek, ha kicsit felkenődik gumival a felület
Fotó megosztása:
25/37 Gyermek, junior, felnőtt gép. 5-6 éves kortól mehet a móka Győrújbaráton
Gyermek, junior, felnőtt gép. 5-6 éves kortól mehet a móka Győrújbaráton
Fotó megosztása:
26/37 A Junior a felnőtt teljesítményét hozza, de kompakt méretben. A két kis gépnek a váza is hazai tervezésű, gyártású
A Junior a felnőtt teljesítményét hozza, de kompakt méretben. A két kis gépnek a váza is hazai tervezésű, gyártású
Fotó megosztása:
27/37 Még iskoláskor előtt el lehet kezdeni a felkészülést a jövő Forma-1-ére
Még iskoláskor előtt el lehet kezdeni a felkészülést a jövő Forma-1-ére
Fotó megosztása:
29/37 Már-már meghatóan családbarát a létesítmény, játszószoba és pelenkázó is van
Már-már meghatóan családbarát a létesítmény, játszószoba és pelenkázó is van
Fotó megosztása:
30/37 Rükverc nincs, bár lehetne
Rükverc nincs, bár lehetne
Fotó megosztása:
31/37 Készülnek a próbakörre a megnyitó vendégei
Készülnek a próbakörre a megnyitó vendégei
Fotó megosztása:
33/37 Egy kör alatt megszokható a gép, utána már csak a koccanások elöl kell elmenekülni, hogy egyre jobb időket futhasson az ember
Egy kör alatt megszokható a gép, utána már csak a koccanások elöl kell elmenekülni, hogy egyre jobb időket futhasson az ember
Fotó megosztása:
34/37 A masszív kerettel dodzsemesen is lehet gokartozni
A masszív kerettel dodzsemesen is lehet gokartozni
Fotó megosztása:
35/37 A lökdösődés nem szolgálja a jó köridőt, de buli
A lökdösődés nem szolgálja a jó köridőt, de buli
Fotó megosztása:
37/37 Hanga van, teljesítmény van, keresztben autózás van - csak a füst hiányzik. Hiányzik?
Hanga van, teljesítmény van, keresztben autózás van - csak a füst hiányzik. Hiányzik?
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A lökdösődés nem szolgálja a jó köridőt, de buli
Az üléshelyzet, a pedálok, a kormányzás pont olyan, mint egy belsőégésű motoros bérgokartban. A kocsik fara ellenben mintha nehezebb lenne a tengelyen lévő motor miatt – a túlkormányzottságra fokozottan ügyelni kell. Vagy épp élvezni, persze.
Álló helyzetből a hiányzó kuplung miatt keményebben, egy rántással indul az elektromos gokart, de menet közben egész lineárisan növelhető a nyomaték, a gáz- (vagyis hát potméter-) reakció szükségszerűen gyorsabb, mint egy benzines gépnél. A gokartokon fékezéskor inaktívvá válik a jobb oldali pedál, hogy ne égessék el a motort-féket a vendégek, de egy igazi verseny-ekartnál természetesen éppúgy lehet egyszerre játszani a fékkel-gázzal, mint egy klasszikus versenygokartnál.
Hiányzik még pár hét, talán hónap, amíg a csiszolt beton felületre felkenődik annyi gumi a kerekekről, hogy igazán értelme legyen köridőkre autózni. Addig inkább csak az egymás elleni csata lesz a fontos. A csarnok egyik érdekessége a forgócsapra helyezett összekötött gumisor, mellyel egy pillanat alatt kialakítható egy rövidebb, egyszerűbb pálya, gyerekeknek:
A középső gumifal-rész egyszerűen beforgatható, így alakítják ki minden órában 15 percre a gyerekeknek való, egyszerűbb pályát
Normál üzemben ugyanis minden órában 15 perc az utánpótlásé, a gyerekek a kisebb autókkal – és persze kedvezményes tarifával – egy kevésbé technikás körön versenyezhetnek.
Made in Hungary
Az EKART RING egy elektromos mobilitással kapcsolatos fejlesztésekkel foglalkozó mérnöki iroda új vállalkozása. A győrújbaráti csarnok gyerek- és junior gokartjai teljesen hazai gyártmányok, a fejlesztés és az építés is itthon történt. A felnőtt gokartok hajtáslánca, töltőrendszere szintén magyar, de a gokartok vázát, futóművét egy profi bérgokart-építőtől vásárolják hozzá.
Német a váz, a futómű, de a hajtás teljesen hazai fejlesztés
A lítium-vas-foszfát akkus gépek 135 kilósak, ami valamivel nehezebb, mint egy szokványos bérgokart. A motor teljesítménye körülbelül a 270 köbcentis Honda motorokéval egyezik meg, 8,5 lóerő. Vagyis hát valójában ennek a duplája, de a csarnokban a rövid egyenesekhez, szűk kanyarokhoz és persze a vegyes rutinnal rendelkező vendégekhez az üzemeltetők leszabályozták a gépet.
A gokartok mindig töltőre kerülnek, amikor kiállnak; a bokszutca feletti töltésvezérlő dobozokból lógnak le nekik a kábelek. Teljesen feltöltött akkuval állítólag 50 perc még a legkeményebb használat mellett is biztosított, de okosan, jó időre törekedve a pályán egy óra és ötven perc is eltelik, mire csökkenni kezdene a teljesítmény.
Árak és szolgáltatások
Az EKART RING-en a hétfő mindig szünnap, a többi napon éjszakába nyúló a nyitvatartás. Alapesetben egy nyolcperces menet a felnőtt gokarttal 2100, a juniorral 1800, a gyermekkel 1600 forint hét elején, 2300, 2000 illetve 1750 a hét végén. Ha egy társaság egy ötmenetes bajnokságra bérli ki a pályát, négy gokarttal, futamonként 8-8 percre, hétvégén negyvenezret kell otthagyni a mókáért. Ezek az árak nagyjából megegyeznek a népszerű fővárosi gokartpályák tarifáival.
135 kiló egy elektromos gokart, valamivel nehezebb a szokványos négyütemű motoros bérgokartoknál
Gokartozás előtt érdemes regisztrálni egy email-címet, ezzel ugyanis beléphetünk a kart-timer online rendszerébe; itt világszerte számos pályán elért köridőnket hasonlíthatjuk össze másokéval.
A gokartpályához konferenciaterem, büfé, emeleti lelátó is tartozik, az pedig már egészen megható, hogy a száguldozni vágyó kisgyermekes családok a még gyerekgokart-méreten aluli fiókákat is elhozhatják; játszószoba és pelenkázó is van az EKART RINGEN.