Mint amikor az alkimisták aranyat próbálnak előállítani, úgy keresgéli a tökéletes retro hatást a Fiat. A nagy különbség persze, hogy akár abba is hagyhatnák a nagy igyekezetet, hiszen az 500-as bármilyen színben, bármilyen kivitelen extra aranyos, még akkor is, amikor nagyon sportos vagy nagyon elegáns próbál lenni, úgy lehetnek vele, mint a téves énképű tinédzser: hiába mondja neki mindenki, hogy minden rendben van, azért csak megpróbál megszabadulni még egy kilótól. 

Tiszta dédapja! 1
Tiszta dédapja! 13
Az alaptalan gonoszkodást félre téve: a Fiat 500 ‘1957’ ötvenhat évet utazik vissza a múltba, hogy úgy nézzen ki, mint elődje. 
Így kapott babakék-fehér fényezést az autó – opcióként a világoszöld-fehér is választható, de a kék hitelesebb. A 16 colos keréktárcsa szintén a múltba tekint vissza, széles, krómozott peremével és hatalmas, Fiat-emblémás dísztárcsájával. 
Az autót sportfutóművel és négyévszakos abroncsokkal szerelik – utóbbi észak-amerikai mánia lehet, és bízunk benne, hogy ha nem csak az USA piacát örvendezteti meg a kerek évforduló híján is ünnepelt kisautó, Európában rendes gumiabroncsok kerülnek alá. 
Tiszta dédapja! 14
A beltérben elefántcsontfehér környezet és barna bőrkárpitozás fogad. Előbbi a régmúlt kormánykerekeinek állít emléket, az utóbbi pedig a barna műbőrnek, ami a háború után évtizedekre meghatározta az olcsó autók piacát Európában; ezen az egy ponton kifejezetten örülünk, hogy nem ragaszkodtak a teljes hitelességhez. 
Az üléskárpitot, illetve a szürke ajtóbetéteket elefántcsont elemek tagolják. Maga a kormány a teljes harmónia jegyében fehér-barna bőrözést kapott. 
Hát nem cuki?
Eredmény

survey solution

A Fiat 500 szokása szerint egyedi kulcsborítás is került a limitált szériás kocsihoz, amelyet odaát az 1,4 literes, 100 lóerős motorral hoznak forgalomba.
Tiszta dédapja! 15
Tiszta dédapja! 16