A szervezők szerdán közölték a legfontosabb adatokat a 35. Dakarról, amelyre immár hatodszor kerül sor Dél-Amerikában. A motorosok számára kialakított útvonal első alkalommal érinti Bolíviát, a rajt az argentin Rosarióban lesz, a cél pedig január 18-án a chilei Valparaisóban.

„A mostani Dakaron a kitartás játssza majd a főszerepet” – nyilatkozta David Castera, a verseny sportigazgatója. A párizsi prezentáción az is kiderült, hogy a 13 mért szakasz összesen 4830 kilométert tesz ki, a motorosok és a quadosok csaknem 40 százalékban, azaz mintegy 2000 kilométeren más útvonalon haladnak majd, mint az autósok és a kamionosok.

Az esélyesek között a motorosoknál az ötszörös győztes francia Cyril Despres és a spanyol Marc Coma említhető, míg az autósoknál a motorral hatszor, négy keréken ötször első, címvédő francia Stephane Peterhanselre érdemes figyelni.

Szalay Balázsék a Dakar helyett ezúttal az Africa Eco Race-en indulnak, de így is lesz magyar induló: a quadosoknál és az autósoknál egyformán egy-egy magyar egység áll rajthoz a Sandlander Dakar Team csapatából. A quaddal versenybe szálló Somfai Mátyás bízik a felújított technikában: „Jelenleg nincs olyan porcikája a motornak, ami ne lenne új, ki is próbáltam már, terepen szintén nagyon jó, bízom benne, hogy sikeresen teljesíti a küldetést.” Hozzátette, az utolsó hónapban már csak a saját fizikai felkészülésére összpontosít.

Sebestyén Sándor Bognár Józseffel az oldalán harmadik alkalommal vág neki a Dakar-ralinak, s ezúttal elkíséri őket egy olimpikon is. „Minden elkészült az indulás előtt, újak a futómű alkatrészei és egy plusz ülésünk is lett, amit Ungvári Miklós olimpiai ezüstérmes cselgáncsozó fog birtokba venni” – nyilatkozta Sebestyén, s kiemelte, most már ők is csak a fizikai és mentális felkészülésre koncentrálnak.

Megvannak az egyetlen magyar csapat rajtszámai is, Somfai a 293-as azonosítót kapta, míg Sebestyénék Toyotáján a 390-es szám kapott helyet. Utóbbi egyben azt is jelenti, hogy a pilótát a korábbi jó teljesítménye alapján előbbre rangsorolták. A versenyzők száma eléri a 730-at, 55 ország képviselteti majd magát a viadalon.

Bár a dakaros pályákat sohasem lehetett unalommal vádolni, várhatóan most sem lesz így: az első héten a technikás szakaszok kapnak főszerepet, a pihenőnap után pedig a homok nyer teret. Ebből két nap bizonyosan a púderszerű fesfes homok leküzdéséről szól majd. Magaslatokban sem lesz hiány: a verseny legmagasabb pontja 4300 méteren lesz, és Bolíviában is vár két 3600 méter feletti nap a motorosokra és quadosokra. Innen egészen a tengerszintig süllyed a pálya január 18-ig, vagyis a végső célig, Valparaisóig.