Aki nem követi nyomon a hidrogén üzemű FCEV (üzemanyag-cellás elektromos) járművek fejlődését, aligha fog meglepődni a híren, pedig világújdonságról van szó: a Honda mostanra jutott el a technológia fejlesztése során oda, hogy az üzemanyagcellás hajtásláncot teljes egészében, minden komponensével együtt el tudja helyezni a motortérben – mármint ott, ahol más autók a belsőégésű erőforrásukat hordani szokták. 

Űrhajóval járunk, vízpárát pöfögünk 1
Űrhajóval járunk, vízpárát pöfögünk 7


A fejlesztés mérföldkőnek számít, hiszen ezzel lehetőség nyílik a normális méretű utas- és csomagtér kialakítására, és így a használati érték helyreállítására – no meg a technológia különböző járműtípusokban történő felhasználására. 
Hogy konkrét számokat is idézzünk: a Honda új generációs üzemanyagcella-kötegeinek energiasűrűségét több mint 60 százalékkal növelték, miközben a kötegek harmadával kevesebb helyet foglalnak el, mint az FCX Clarity fedélzetén. A várható hatótávolság meghaladja a 480 kilométert, a tankolás 70 MPa (700 bar) nyomáson három percbe telik. 
Az egyelőre sci-fibe illő formavilágú FCEV Concept változatlan kivitelben aligha kerülhet sorozatgyártásba, ám bizonyos stíluselemeit deklaráltan át fogják menteni a szériamodellbe, amely a japán és észak-amerikai piacok esetében 2015-re tehető.