John F. Kennedy limuzinja, amelyben a halálos merénylet érte, egy 1961-es Lincoln Continental kabrió volt. Az egyedi tervezésű járművet Hess & Eisenhardt tervezte meg az elnök számára. Az autó fel volt szerelve páncélzattal, légkondicionáló , elektronikus hírközlő berendezésekkel, golyóálló üveggel és ellátható volt kemény-tetővel is.
John F. Kennedy limuzinja, amelyben a halálos merénylet érte, egy 1961-es Lincoln Continental kabrió volt. Az egyedi tervezésű járművet Hess & Eisenhardt tervezte meg az elnök számára. Az autó fel volt szerelve páncélzattal, légkondicionáló , elektronikus hírközlő berendezésekkel, golyóálló üveggel és ellátható volt kemény-tetővel is.
Fotó megosztása:
Végül eljutottunk az Barack Obama (2009. január 20.-tól napjainkig) elnöki autójához, a "Beast"-hez, ami egy Cadillac DTS alapokra épített limuzin. Összesen 12 darab készült a vadállatból, melynek fogyasztás 63,5 liter száz kilométeren, de csodálkozni nem kell, hiszen pontos súlya 6800 kilogramm, ára pedig bőven 300 millió forint felett van, 1,5 millió dollár. Főbb jellemzői: szivárgásmentes tank, 20 centi vastag ajtók, és 12,7 centiméteres golyóálló ablakok, tűzoltó-berendezés, éjjellátó kamera, műholdas telefon, lőfegyverek, oxigénellátó rendszer, és százra nagyjából 16 másodperc alatt gyorsul fel.
Végül eljutottunk az Barack Obama (2009. január 20.-tól napjainkig) elnöki autójához, a "Beast"-hez, ami egy Cadillac DTS alapokra épített limuzin. Összesen 12 darab készült a vadállatból, melynek fogyasztás 63,5 liter száz kilométeren, de csodálkozni nem kell, hiszen pontos súlya 6800 kilogramm, ára pedig bőven 300 millió forint felett van, 1,5 millió dollár. Főbb jellemzői: szivárgásmentes tank, 20 centi vastag ajtók, és 12,7 centiméteres golyóálló ablakok, tűzoltó-berendezés, éjjellátó kamera, műholdas telefon, lőfegyverek, oxigénellátó rendszer, és százra nagyjából 16 másodperc alatt gyorsul fel.
Fotó megosztása:
A Pearl Harbor-i támadást követően a titkosszolgálat már másnap, 1941. december 8-án egy páncélozott 1928-as Cadillac 341A Town Sedan-t biztosított Franklin D. Rooseveltnek Az automobil korábban a legrettegettebb gengszter, Al Capone tulajdonában volt amíg a pénzügyminisztérium le nem foglalta.
A Pearl Harbor-i támadást követően a titkosszolgálat már másnap, 1941. december 8-án egy páncélozott 1928-as Cadillac 341A Town Sedan-t biztosított Franklin D. Rooseveltnek Az automobil korábban a legrettegettebb gengszter, Al Capone tulajdonában volt amíg a pénzügyminisztérium le nem foglalta.
Fotó megosztása:
1950-ben Truman elnök használt két 1950-es Lincoln Cosmopolitant. Később Eisenhower tanácsára az egyiket üvegtetővel látták el és "Bubble Top"-ra keresztelték. Ezt használta John F. Kennedy (1961-63) is, és egy alkalommal Lyndon B. Johnson (1963-69).
1950-ben Truman elnök használt két 1950-es Lincoln Cosmopolitant. Később Eisenhower tanácsára az egyiket üvegtetővel látták el és "Bubble Top"-ra keresztelték. Ezt használta John F. Kennedy (1961-63) is, és egy alkalommal Lyndon B. Johnson (1963-69).
Fotó megosztása:
A Clinton-kormányzat (1993-2001) Cadillac Fleetwood Brougham után, George W. Bush (2001-2009) elnök a Cadillac 2001-es modelljét, a DeVille-t használta. A hátsókerék-hajtású limó 6350 kilogrammot nyom, ami jóval több volt, mint elődjeinek tömegét. Természetesen ugyan úgy páncélozott és mindenféle biztonsági berendezéssel ellátott modellről van szó.
A Clinton-kormányzat (1993-2001) Cadillac Fleetwood Brougham után, George W. Bush (2001-2009) elnök a Cadillac 2001-es modelljét, a DeVille-t használta. A hátsókerék-hajtású limó 6350 kilogrammot nyom, ami jóval több volt, mint elődjeinek tömegét. Természetesen ugyan úgy páncélozott és mindenféle biztonsági berendezéssel ellátott modellről van szó.
Fotó megosztása:
Dwight D. Eisenhower elnök 1953-as beiktatási ceremóniáján a frissen gyártott Cadillac Eldoradóban utazott.
Dwight D. Eisenhower elnök 1953-as beiktatási ceremóniáján a frissen gyártott Cadillac Eldoradóban utazott.
Fotó megosztása:
Roosevelt addig használta Al Capone autóját, fel nem szereltek neki egy 1939-es Lincoln V12-est páncélozott ajtókkal, golyóálló gumiabroncsokkal és géppisztolyok részére készült tároló rekeszekkel. A Ford Motor Company az autót az elnöknek évi 500 dollárért (110 000 forint) adta kölcsönbe.
Roosevelt addig használta Al Capone autóját, fel nem szereltek neki egy 1939-es Lincoln V12-est páncélozott ajtókkal, golyóálló gumiabroncsokkal és géppisztolyok részére készült tároló rekeszekkel. A Ford Motor Company az autót az elnöknek évi 500 dollárért (110 000 forint) adta kölcsönbe.
Fotó megosztása:
Richard Nixon (1969-74) elnöksége alatt egy szétcsúsztatható üvegetetős Linconlt használt, ami 1977-ig maradt szolgálatban.
Richard Nixon (1969-74) elnöksége alatt egy szétcsúsztatható üvegetetős Linconlt használt, ami 1977-ig maradt szolgálatban.
Fotó megosztása:
1921-ben Warren Harding (1921-1923) volt az első elnök, aki az elnöki beiktatására egy Packard Twin 6 típusú autóval gurult be.
1921-ben Warren Harding (1921-1923) volt az első elnök, aki az elnöki beiktatására egy Packard Twin 6 típusú autóval gurult be.
Fotó megosztása:
1938-ban két Cadillac kabriót adtak át az amerikai kormánynak, a Queen Mary-t és a Queen Elizabeth-et. A 6,6 méteres és mintegy 3470 kilogramm súlyú autók brutális fegyverarzenállal és egy rádiókészülékkel is fel voltak szerelve. A két "királynő" Franklin D. Roosevelt (1933-45), Harry S. Truman (1945-53) és Dwight D. Eisenhower (1953-61) elnöksége alatt szolgáltak.
1938-ban két Cadillac kabriót adtak át az amerikai kormánynak, a Queen Mary-t és a Queen Elizabeth-et. A 6,6 méteres és mintegy 3470 kilogramm súlyú autók brutális fegyverarzenállal és egy rádiókészülékkel is fel voltak szerelve. A két "királynő" Franklin D. Roosevelt (1933-45), Harry S. Truman (1945-53) és Dwight D. Eisenhower (1953-61) elnöksége alatt szolgáltak.
Fotó megosztása:
1983-ban Ronald Reagan (1981-89) elnökségének idején az ország első embere a Hess & Eisenhardt által épített Cadillac Fleetwood típusú limuzinnal közlekedett, amelyet 1983 februárjában, Reagan születésnapján állítottak szolgálatba. A 6 centiméter vastag golyóálló üveg, a nagy teljesítményű légkondicionáló rendszer és a kitűnő kilátást biztosító forma kényelmessé és biztonságossá tette az elnök utazásait.
1983-ban Ronald Reagan (1981-89) elnökségének idején az ország első embere a Hess & Eisenhardt által épített Cadillac Fleetwood típusú limuzinnal közlekedett, amelyet 1983 februárjában, Reagan születésnapján állítottak szolgálatba. A 6 centiméter vastag golyóálló üveg, a nagy teljesítményű légkondicionáló rendszer és a kitűnő kilátást biztosító forma kényelmessé és biztonságossá tette az elnök utazásait.
Fotó megosztása:
Roosevelt utóda, William Howard Taft (1909-1913) a White Motor Company Steamer M modelljét vásárolta meg hivatali járműnek, és egy garázst is készítettet hozzá a Fehér Házban.
Roosevelt utóda, William Howard Taft (1909-1913) a White Motor Company Steamer M modelljét vásárolta meg hivatali járműnek, és egy garázst is készítettet hozzá a Fehér Házban.
Fotó megosztása:
William McKinley (1897-1901*) volt az első amerikai elnök, aki autót választott fő utazási eszközeként. Az őt követő Theodore Roosevelt (1901-1909) pedig már az első állami tulajdonú négykerekűt vette használatba, egy fehér színű Stanley Steamer-t.
William McKinley (1897-1901*) volt az első amerikai elnök, aki autót választott fő utazási eszközeként. Az őt követő Theodore Roosevelt (1901-1909) pedig már az első állami tulajdonú négykerekűt vette használatba, egy fehér színű Stanley Steamer-t.
Fotó megosztása:
Woodrow Wilson elnök (1913-1921) is jobban kedvelte a gépkocsikat, mint lovashintót. Ő volt az első állami vezető, aki az első világháború végén egy Cadillacben ünnepelhetett Boston utcáin.
Woodrow Wilson elnök (1913-1921) is jobban kedvelte a gépkocsikat, mint lovashintót. Ő volt az első állami vezető, aki az első világháború végén egy Cadillacben ünnepelhetett Boston utcáin.
Fotó megosztása: