A McLarennel 1980 óta nem fordult elő, hogy egy idény során ne szerezzen dobogót, 2013-ban azonban így alakult. A wokingi csapatnál nem titkolják, hogy jövőre nem fér bele egy újabb ilyen év:
„Azt hiszem, az utolsó négy-öt futam (eredménye) csalóka volt. Szerintem fejlődtünk. Küzdeni tudtunk a Ferrarival, a Lotusszal és a Mercedesszel. A sors fintora, hogy meglett a tempónk, pedig az autó legalább négy hónapja nem járt a szélcsatornában, nem nagyon foglalkoztunk már a javításával” – értékelte a hajrát.
„Hosszú szezon volt ez, én pedig sosem éreztem még ilyen hosszúnak. De most már izgatottan várom a jövőt, ez pedig jó érzés. A 2014-es nagy szabályváltozások miatt tiszta lappal kezdünk. De jövőre nem is lesz pardon.”
A jövő évben, hosszú idő után először az erőforrás felér majd jelentőségében az autók aerodinamikájához. Sokan úgy vélik, hogy a Mercedes 1,6 literes turbós V6-osa lesz a legerősebb, amelyet a McLaren is használ.
„Hogy versenyképes motorunk lesz-e? Nem tudom. A paddockban sokan tudni vélnek dolgokat, de én nem tudom, milyen adatokra alapozzák a tudásukat. Ezzel együtt persze, ismerve a Mercedes erőforrásait és szervezetét, úgy vélem, biztosan jó munkát végeznek, gyanítom, hogy versenyképesek leszünk” – mondta a Whitmarsh, aki évekkel ezelőtt egy darabig maga is vezette a Mercedes brixworth-i motorüzemét.