Miután délelőtt bemutattuk a Mitsubishi konnektoros hibrid hajtáslánccal szerelt életmódautóját, most itt az ideje, hogy ránézzünk a hasonló motorral, de hagyományos hibrid konfigurációban kínált, tágas utazógépre.
Formavilágát tekintve az XR leegyszerűsített változatának tűnik az AR – ugyanúgy tagolják karosszériáját a ferdén meghúzott törésvonalak, de a játékosság helyett a célszerűség dominál a szögletes test kialakításában. Az autó stílusát és funkcióját egyaránt meghatározzák a sarkakba kitolt kerekek: így nincs túlnyúlás, tehát sem jelentős méretű motor, sem terebélyes csomag nem fér az autóba.
Utóbbival lehetnek gondok (bár a hátsó üléssort elcsomagolva végső soron megpakolható a kocsi), előbbire viszont frappáns megoldást talált ki a Mitsubishi: a 100 lóerős, 1,1 literes, háromhengeres turbómotor kellő dinamikával mozgatja a minden lehetséges ponton könnyített, bár konkrét tömegadatait tekintve titokzatoskodó járművet.
Az AR hibrid rendszere jóval egyszerűbb, mint az XR-é: generátorként és indítómotorként szolgál, no meg elinduláskor besegít a gyorsításba a villanymotor. A japán norma szerinti átlagfogyasztást így is négy liter köré teszi a Mitsubishi.
A modell utasszórakoztató megoldásai között a hatalmas üvegtető, valamint a falból kihajtható, középkonzolként tologatható érintőképernyős kommunikációs felületek követelnek figyelmet. Maga a vezetői környezet ugyanazt a szélvédő tövébe, illetve a kormány mögé rendezett, kettős koncepciót követi, mint az XR.
Az AR, akárcsak vagányabb rokona, az e-Assist aktív biztonsági csomag demonstrátoraként is szolgá. A rendszer ráfutásgátló robotféket, holttérfigyelő kamerát, önműködő vakításgátló funkcióval felvértezett távfényt, a jármű akaratlan elindulását letiltó berendezést, sávelhagyó, valamint távolságtartó funkciókat tömörít magában.