Ferrari 250 GTO (39 darab) - 2009-ben átszámítva 8,6 milliárd forintért talált új gazdára az egyik 1962-es GTO, ami rekord összegnek számított. Nemcsak korukban, de ma sem vallnak szégyent a Ferrari 250 GTO-k, hiszen mindössze 1,1 tonna súlyukhoz 300 lóerőt biztosít a 3,0 literes V12-es motor.
Ferrari 250 GTO (39 darab) - 2009-ben átszámítva 8,6 milliárd forintért talált új gazdára az egyik 1962-es GTO, ami rekord összegnek számított. Nemcsak korukban, de ma sem vallnak szégyent a Ferrari 250 GTO-k, hiszen mindössze 1,1 tonna súlyukhoz 300 lóerőt biztosít a 3,0 literes V12-es motor.
Fotó megosztása:
Alfa Romeo 33 Stradale (18 darab) - Az olasz ritkaság súlya mindössze 870 kilogramm, ami az alumínium elemeknek köszönhető. 1967 és 69 között készítették a 2,0 liters V8-as, 230 lóerős autót, ami 5,5 másodperc alatt érte el a 100 km/órát.
Alfa Romeo 33 Stradale (18 darab) - Az olasz ritkaság súlya mindössze 870 kilogramm, ami az alumínium elemeknek köszönhető. 1967 és 69 között készítették a 2,0 liters V8-as, 230 lóerős autót, ami 5,5 másodperc alatt érte el a 100 km/órát.
Fotó megosztása:
Porsche 911 GT1 (kb. 27 darab) - A Porsche kizárólag azért építette meg az alig több, mint 25 darab utcai GT1-et, mert a versenyzéshez szükséges homologizáció ennyi utcai használatra gyártott példányt követel meg. Az utcai változat alig különbözik a pályákon körözgető modellektől, egészen pontosan annyit tettek a szakemberek, hogy a 3,6 liters turbómotor teljesítményét 544 lóerőre vették vissza, valamint az utastérbe a 993-as óracsoportja került. Ára magyar fizetőeszközben kifejezve durván 200 millió forint volt.
Porsche 911 GT1 (kb. 27 darab) - A Porsche kizárólag azért építette meg az alig több, mint 25 darab utcai GT1-et, mert a versenyzéshez szükséges homologizáció ennyi utcai használatra gyártott példányt követel meg. Az utcai változat alig különbözik a pályákon körözgető modellektől, egészen pontosan annyit tettek a szakemberek, hogy a 3,6 liters turbómotor teljesítményét 544 lóerőre vették vissza, valamint az utastérbe a 993-as óracsoportja került. Ára magyar fizetőeszközben kifejezve durván 200 millió forint volt.
Fotó megosztása:
Aston Martin One-77 (77 darab) - A szuperautóból csak 77 darabot gyártottak, amire egyébként a neve is utal. A One-77 alváza könnyű karbonszálból készült, karosszériája pedig kézzel készített alumíniumból lett összerakva. A motor egy 7,3 literes V12-es szívómotor, amely 750 lóerős. Az Aston Martin azt állítja, hogy amikor megjelent a One-77 ez volt a világ legerősebb szívómotorral rendelkező sorozatgyártású autója. 2009-től 2012-ig mind a 77 darab gazdára talált, amiknek az ára egyenként nagyjából 1,2 millió font volt (432 millió forint).
Aston Martin One-77 (77 darab) - A szuperautóból csak 77 darabot gyártottak, amire egyébként a neve is utal. A One-77 alváza könnyű karbonszálból készült, karosszériája pedig kézzel készített alumíniumból lett összerakva. A motor egy 7,3 literes V12-es szívómotor, amely 750 lóerős. Az Aston Martin azt állítja, hogy amikor megjelent a One-77 ez volt a világ legerősebb szívómotorral rendelkező sorozatgyártású autója. 2009-től 2012-ig mind a 77 darab gazdára talált, amiknek az ára egyenként nagyjából 1,2 millió font volt (432 millió forint).
Fotó megosztása:
Maserati MC12 (55 darab) - A Ferrrai Enzo árnyékából nem tudott kilépni az autó, hiába kapta meg az olasz paripa teljes műszaki hátterét, az alváztól a 6,0 literes V12-es motorig. Ez lehetett volna a Maserati nagy visszatérése a motorsportok világába, de mégsem sikerült beváltania a hozzá fűzött reményeket a 630 lóerős modellnek. 2004 és 2005 között gyártották le az 55 darabot, ami akkor 560 000 fontot ért (201 millió forint).
Maserati MC12 (55 darab) - A Ferrrai Enzo árnyékából nem tudott kilépni az autó, hiába kapta meg az olasz paripa teljes műszaki hátterét, az alváztól a 6,0 literes V12-es motorig. Ez lehetett volna a Maserati nagy visszatérése a motorsportok világába, de mégsem sikerült beváltania a hozzá fűzött reményeket a 630 lóerős modellnek. 2004 és 2005 között gyártották le az 55 darabot, ami akkor 560 000 fontot ért (201 millió forint).
Fotó megosztása:
Mercedes CLK-GTR (20 kupé, 6 roadster) - 6,9 literes, V12-es motor, 612 lóerő amivel büszkélkedhet a német ritkaság. Százra mindössze 3,6 másodperc alatt gyorsul fel, és meg sem áll egészen 320 km/óráig. 1998–1999 között ára 360 millió forintnak felet meg.
Mercedes CLK-GTR (20 kupé, 6 roadster) - 6,9 literes, V12-es motor, 612 lóerő amivel büszkélkedhet a német ritkaság. Százra mindössze 3,6 másodperc alatt gyorsul fel, és meg sem áll egészen 320 km/óráig. 1998–1999 között ára 360 millió forintnak felet meg.
Fotó megosztása:
Ferrari FXX (30 darab) - A Ferrari FXX az utcai Enzo Ferrarin alapul, azonban ez egy versenyváltozat. A fejlesztést 2005-ben kezdték meg, és 2007-ben fejezték be. A motorháztető alatt egy 6262 köbcentis V12-es benzinmotor található, teljesítménye 800 lóerő, ami messze meghaladja az utcai verzió képességét (660 LE). Egyik különlegesség, hogy a visszapillantó tükröket kamerákra cserélték. Ebből a változatból 29 darabot értékesítettek, de csak a gyár által meghívottak vásárolhattak FXX-et. A szerencsés tulajdonosok szinte tesztpilótává váltak, használhatják a maranellói versenypályát, és akár a Ferrari garázsában is tárolhatják a kocsijukat. Emellett a gyár szerelői karban is tartják a versenygépeket. Az ára átszámítva 720 millió forint volt.
Ferrari FXX (30 darab) - A Ferrari FXX az utcai Enzo Ferrarin alapul, azonban ez egy versenyváltozat. A fejlesztést 2005-ben kezdték meg, és 2007-ben fejezték be. A motorháztető alatt egy 6262 köbcentis V12-es benzinmotor található, teljesítménye 800 lóerő, ami messze meghaladja az utcai verzió képességét (660 LE). Egyik különlegesség, hogy a visszapillantó tükröket kamerákra cserélték. Ebből a változatból 29 darabot értékesítettek, de csak a gyár által meghívottak vásárolhattak FXX-et. A szerencsés tulajdonosok szinte tesztpilótává váltak, használhatják a maranellói versenypályát, és akár a Ferrari garázsában is tárolhatják a kocsijukat. Emellett a gyár szerelői karban is tartják a versenygépeket. Az ára átszámítva 720 millió forint volt.
Fotó megosztása:
Lamborghini Sesto Elemento (20 darab) - Mindössze 2,5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót, de ez nem elsősorban a Lamborghini Gallardóból átemelt 570 lóerős V10-es motor érdeme, sokkal inkább annak, hogy mindössze 999 kilót nyom. A jármű karbon központi utascella köré épül, ehhez csatlakoznak az első és hátsó segédkeretek, szintén karbonból, míg a csatlakozások, futóműbekötési pontok alumíniumból készültek.
Lamborghini Sesto Elemento (20 darab) - Mindössze 2,5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót, de ez nem elsősorban a Lamborghini Gallardóból átemelt 570 lóerős V10-es motor érdeme, sokkal inkább annak, hogy mindössze 999 kilót nyom. A jármű karbon központi utascella köré épül, ehhez csatlakoznak az első és hátsó segédkeretek, szintén karbonból, míg a csatlakozások, futóműbekötési pontok alumíniumból készültek.
Fotó megosztása:
Lamborghini Veneno (3 kupé, 9 roadster) - A Lamborghini az 50. születésnapját ünnepelte 2013-ban ezzel a kupéval A karosszéria nagyrészt könnyű műanyagokból épült, szénszálas elemekkel erősítve. Motorháza alatt 6,5 literes, V12-es motor duruzsol. 2013 őszén bejelentették, hogy 2014-ben (a kupéénál nagyobb, 9 darabos szériában) elkészítik a Veneno nyitott változatát. Az autó műszaki paraméterei változatlanok maradtak, ára is nagyjából megegyezik a kupééval, ami 3 millió euró (900 millió forint).
Lamborghini Veneno (3 kupé, 9 roadster) - A Lamborghini az 50. születésnapját ünnepelte 2013-ban ezzel a kupéval A karosszéria nagyrészt könnyű műanyagokból épült, szénszálas elemekkel erősítve. Motorháza alatt 6,5 literes, V12-es motor duruzsol. 2013 őszén bejelentették, hogy 2014-ben (a kupéénál nagyobb, 9 darabos szériában) elkészítik a Veneno nyitott változatát. Az autó műszaki paraméterei változatlanok maradtak, ára is nagyjából megegyezik a kupééval, ami 3 millió euró (900 millió forint).
Fotó megosztása:
McLaren F1 LM (5 darab) - Az autó az 1992 és 1998 között gyártott F1-sorozatának tagja, amely 1994 és 2005 között birtokolta a leggyorsabb szériaautó címet. A háromüléses, BMW motoros szuperautó 1998-ban 386,7 km/órás sebességet ért el. 2008-ban A McLaren főnöke, Ron Dennis ilyen autót igért Lewis Hamiltonnak, ha a pilóta megnyeri a világbajnokságot, és a csapat is megszerzi a konstruktőri címet. Mint azt tudjuk az egyéni bajnoki címet megnyerte Hamilton, de a legtöbb pontot szerző csapat a Ferrari lett, így nem kapta meg Hamilton az autót.
McLaren F1 LM (5 darab) - Az autó az 1992 és 1998 között gyártott F1-sorozatának tagja, amely 1994 és 2005 között birtokolta a leggyorsabb szériaautó címet. A háromüléses, BMW motoros szuperautó 1998-ban 386,7 km/órás sebességet ért el. 2008-ban A McLaren főnöke, Ron Dennis ilyen autót igért Lewis Hamiltonnak, ha a pilóta megnyeri a világbajnokságot, és a csapat is megszerzi a konstruktőri címet. Mint azt tudjuk az egyéni bajnoki címet megnyerte Hamilton, de a legtöbb pontot szerző csapat a Ferrari lett, így nem kapta meg Hamilton az autót.
Fotó megosztása: