A közelmúltban írtunk egy orosz milliárdosról, akinek nem egy, hanem két Pagani Huayrája is van. 

Nos, a megjelenésében barátságos trafikosra emlékeztető Peter Readnek ugyan csak egy jutott a 300 milliós szupersportkocsiból, van neki viszont helyette valami más egyebe: egy 2005-ös Pagani Zonda Roadstere, ami hiába gyengébb (730 helyett csupán 555 LE), mindössze negyven példányban készült, ezért mindent egybevéve nagyobb ritkaságnak számít, mint a 125 darabos szériának tervezett Huayra (alább). 
Gigászok évődése: két Pagani a versenypályán 1
Gigászok évődése: két Pagani a versenypályán 9
Read úr szerencsére nem tartja vitrinben az autókat: lám a közelmúltban mindkettőt elvitte Goodwoodba, hogy a legendás versenypályán kieressze a gőzt. Mivel pedig vérbeli brit úriemberről van szó, ebben az sem akadályozhatta meg, hogy az esős-nyálkás időben bármelyik pillanatban fennállt a lehetősége, hogy százmillió forintos károkat szenvednek el kedvencei – de persze nem szenvedtek, mert vigyáztak.
A Zonda (lenti képen) farában egy 7,3 literes, V12-es szívómotor dolgozik az AMG-től, míg a Huayra ennek modern utódját: az ikerturbós 6.0 V12 AMG-egységet kapta meg. Előbbi 555 lóerejére 1255 kg jut, míg a Huayra 730 lóerőt mozgósít mindössze hetven kiló túlsúly kompenzálására. 
Gigászok évődése: két Pagani a versenypályán 10
Versenyszituációban tehát egyenlőtlen volna a küzdelem, ám autótörténeti szempontból lenyűgöző látni, mi számított tíz évvel ezelőtt a világ legkiválóbb technikájának, és mi most. 
Nem is szaporítjuk a szót, lássuk a videót, amelyben a motorok vérforraló hörgését, sziszegését, mormogását és üvöltését olyan brit humormorzsák színesítik, mint hogy „a Zonda olyan könnyen vezethető, hogy akár a sarki boltba is leugorhatnál vele. Persze soha nem mentem vele a sarki boltba.”
Pagani Zonda vagy Huayra - melyiket választanád?
Zonda
50% (1)
Huayra
0% ()
Egyiket sem, inkább a LaFerrari
50% (1)
Forrás: fortyonesix.com