A Forma-1-ben jövőre teljesen új, 1,6 literes V6-os turbómotorokkal versenyeznek majd a csapatok, az új szabvány pedig a jelenlegi gyártók, a Renault, a Mercedes és a Ferrari mellett a japán Honda érdeklődését is felkeltette.
A sportágból 2008 végén kiszállt cég tavasszal bejelentette, hogy az új turbókorszakban visszatér, 2015-től a McLaren partnere lesz. A nagy kérdés az, mivel jár a lépéshátrány.
„Előnyt és hátrányt is jelent a 2014-es kimaradás. Sok minden történik majd az idény során, mi pedig megfigyelhetjük majd a dolgokat. Azonban mivel csak külső szemlélők leszünk, a pályán nem találkozunk közvetlenül a problémákkal. A többiek fejleszthetnek, javíthatják a problémákat, de a megoldások számunkra rejtettek maradnak, a mérnökeinknek a képzeletükre kell hagyatkozniuk” – mondta az FIA Auto magazinjának a Honda motorsportfőnöke, Arai Jaszuhisza.
Az egyéves lemaradás ellenére a japán gyártónál nagyon bíznak a mclarenes együttműködés sikerében: „Nagyon szép közös múltunk van, 1988-ban 16-ból 15 futamot nyertünk együtt. De még ennél is fontosabb, hogy kölcsönösen tiszteljük egymás hozzáállását és munkamódszereit, és ugyanúgy gondolkodunk érzünk, ha a győzelem megszerzése a téma.”