Önjáró autók közlekedhetnek Göteborgban 2017-től, a csaknem száz jármű óránkénti legfeljebb 70 kilométeres sebességgel járhatja a svéd város útjait egy 50 kilométeres szakaszon.
A Volvo projektjében az autókat 360 fokos látószögű kamerával, GPS-szel és további érzékelőkkel szerelik fel, hogy azok egyfajta szemként és fülként megakadályozzák az ütközéseket.
A Drive Me programban az autógyár több állami hivatallal, többek közt Göteborg városával és a közlekedési hatósággal működik együtt. Az 500 millió koronás projekt jövő évben a résztvevők kiválasztásával és a technológiai fejlesztéssel veszi kezdetét. A jövőbeni „nem sofőröket” megtanítják arra, miként kezeljék helyesen az autókat, amelyek parkolni is maguktól fognak.
Egy fontos probléma azonban még megoldatlan, ez pedig a jogi felelősség: ez eddig a jármű vezetőjét terhelte. A Volvo nem az egyetlen auókonszern, amely sofőr nélküli autó kifejlesztésén dolgozik. A Nissan 2020-ig piacra akarja dobni ilyen modelljeit, és a Google is hasonló technológián dolgozik.
(Forrás: MTI)