A Defender az autóipar krokodilja, élő kövület, amelynek már rég ki kellett volna halnia, mégis ragaszkodnak hozzá a vevők. Hamarosan távozik ugyan az örök olajmezőkre, de ez most mellékes: a lényeg ugyanis az, hogy a német Startech úgy döntött, lehetne még ennél is archaizálóbb a kultikus Land Rover megjelenése.
A gondolatot tett követte: az autó sajátos, túlméretes hűtőmaszkot kapott, amely erősen emlékeztet a Defender elődjének, a Series III-nak (1971-84) az orrkialakítására. Bár a korabeli Land Roverek legfontosabb jellegzetességét, a lökhárítótól tisztes távolságban véget érő motorteret nem tudták reprodukálni, az autó így is erősen múltidéző stílusú lett.
Még az eredetihez hasonló keréktárcsákat is gyártottak: a lemezfelninek tűnő tárgyak valójában alumínium ötvözetből készülnek, így 18 colos méretük ellenére is könnyűek. A német fiúk ellenálltak a kísértésnek, és értelmetlen utcai sportgumik helyett terepabroncsokat szereltek az autó alá – komoly, 285/60 R 18 méretben.
A sikeres múltidézésen fellelkesülve folytatták a munkát, immár XXI. századi szemmel. Rozsdamentes acél oldalsó fellépő, egyedi külső tükrök kerültek az autóra, a klasszikus kerek fényszórókban pedig LED-ek világítanak.
A beltérben nyoma sincs a hetvenes évek igavonójának: az Alcantara tetőkárpit alatt vajpuha bőr borít mindent, az első kagylóülések közötti könyöklő valójában hűtőszekrény, a szórakoztatásról dupla DIN-es multimédiás rendszer gondoskodik, a csomagteret pedig tikfa padlózat borítja.
Stílusos vagy gagyi a nagypapi-maszkos Defender?
Nekem bejön, csak belül is lenne korhű!
0% ()
A beltér pöpec, de az az orr...
67% (2)
Inkább kérnék egy eredeti Series III-t
0% ()
Nincs jobb egy Brabus G-Mercinél
33% (1)