Egy lángelmének piszok nehéz lehet ma F1-es autót tervezni. Ezernyi szabály, regula köti meg a kezét, fantáziája csak takaréklángon üzemelhet. Ilyen zseni Adrian Newey is, aki jelenleg úgy dolgozik, mintha Lenardo Da Vinci hátrakötött kézzel, a lábujjai közé fogott ecsettel festené Mona Lisát.

Ilyen, amikor Adrian Newey gyógyszere elgurul 1

De vajon mire lenne képes, ha egyszerre levennék a bilincset, és minden elképzelését megvalósíthatná? A Gran Turismo nevű számítógépes játéksorozat évek óta partner ebben a kísérletben, lehetőséget adnak a nagyszerű tervezőnek, hogy náluk, a virtuális valóságban engedje ki a fáradt gőzt. Nyilván hatalmas reklám ez a fejlesztőknek, de tény, hogy a végén mindenki jól jár. Főleg azok, akik majd játszanak a szoftverrel, mert a Red Bull X2014 őrült dögösre sikeredett.

Ilyen, amikor Adrian Newey gyógyszere elgurul 2

Természetesen sok a hasonlóság a 2010-es előddel összehasonlítva, de azért megjelentek újítások is. Ezek közül a legérdekesebb az F rövidítéssel megtoldott legerősebb digitális Red Bull hátsóján található. Az F ventilátort jelöl, ami az 1978-ban betiltott porszívó-Brabham, a BT46-os előtt tiszteleg. Az őrült, de zseniális ötlet egyedi módon keltett leszorítóerőt, egy nagy sebességgel pörgő ventilátor szívta ki az autó alatt torlódó levegőt. A tapadást növelte, de ugyanakkor életveszélyes fegyver is volt, a gyorsan pörgő alkatrész géppuskaként lőtte ki az útjába kerülő port, szennyeződéseket, kavicsokat, egyenesen a hátulról közeledő versenyzőkre.