Az orrán keresztül lehet tölteni a japánok új elektromos minibuszát. A modell egyelőre prototípus, de gyártónak már van tapasztalata kisbuszok gyártása terén.
Az orrán keresztül lehet tölteni a japánok új elektromos minibuszát. A modell egyelőre prototípus, de gyártónak már van tapasztalata kisbuszok gyártása terén.
Fotó megosztása:
Az idei, 43. alkalommal megrendezett tokiói szalonon mutatta be a Hino a Poncho fantázianévre hallgató elektromos minibusz koncepcióját. A japán haszonjármű-gyártó kompakt járműve közel 5 méter hosszú, 1,8 méter széles és 2,3 méter magas, utasterében pedig összesen 11 ülőhely áll rendelkezésre. A kárpitozott üléseket egymással szemben építették be, mely a Budapesten futó metrók üléselrendezéséhez hasonlítható.
A jobbkormányos járműben le és felszállni a baloldalon található tolóajtón keresztül lehet, de a kétszárnyú hátsó ajtónak köszönhetően a kerekesszékkel, valamint a babakocsival közlekedők utazására is van lehetőség. Bár első ránézésre nehéz elképzelni, de az egyterű járműben még a kisebb csomagoknak is akad hely, annak ellenére, hogy a Poncho-t elsősorban városi utasszállításra tervezték.
Az elektromos motor a személyautókhoz hasonlóan az első tengely elé került, az akkumulátorok pedig az ultravékony padló alatt kaptak helyet. A prototípus érdekessége, hogy a sofőr ülése, valamint a műszerfal magasabban van az utastéri székekhez képest, melynek köszönhetően jobb kilátás áll az autóbuszvezető rendelkezésére. A Poncho pontos technikai paramétereiről egyelőre nem közölt adatokat a japán gyártó, ugyanis annak műszaki tökéletesítése jelenleg is folyamatban van. Az elektromos törpebusz akkumulátorait – hasonlóan például a Nissan Leafhoz – a karosszéria elején, a szélvédő alatti csatlakozón keresztül lehet feltölteni.
A Poncho-t 2002-ben kezdte gyártani a Hino, először még Fiat Ducato alvázakra. A 2006-ban bemutatott második generációs változat azonban már saját fejlesztésű alvázakra készült. Az elektromos Poncho Mini tulajdonképpen előfutára egy harmadik generációs modellnek.