Nemrég jelentette be a BKV, hogy új  Ikarus V127-eseket vásárol. A három darab szóló kivitelű, alacsonypadlós autóbuszt a fővárosi közlekedési vállalat a kelenföldi autóbuszgarázsban rakja össze. Ha a járművek beválnak, akkor a BKV-nak további 15 darab vásárlására van kedvezményes lehetősége. Ezt a szenzációs hírt tegnap újabb tenderkiírásokkal fejelte meg a közlekedési társaság.

A BKV új alacsonypadlós buszok beszerzésére írt ki pályázatot, melyek a legkorábban 2014 második felében állhatnak forgalomba. A tender szerint 15 új szóló autóbuszt kell leszállítania a nyertesnek, ugyanakkor ezen felül további 60 járműre kell opciós lehetőséget biztosítani. Dízel járművek esetén az Euro 6-os, dízel-hibrid járműveknél az EEV környezetvédelmi norma teljesítése a feltétel. A nyertes ajánlattevőnek a szerződés aláírását követő hat hónapon belül le kell szállítania a járműveket, amelyekre két év teljes körű garanciát kell vállalnia. A tenderkiírásban emellett az is szerepel, hogy a járművekre 10 évnyi korrózióállóságot is kell vállalnia a nyertes ajánlattevőnek.

Szinte egy időpontban jelent meg a kiírás a trolibuszok beszerzésére irányuló pályázattal. Mint ismeretes, az előzőt érvényes pályázat hiányában elmeszelték, majd októberben azt ígérték, hogy kiírják a tendert az uniós forrásokból megvalósuló trolibuszbeszerzésre. Az októberből végül december lett, de remélhetőleg emiatt nem esik el Budapest az EU-s támogatástól. A 14 darab szóló és a 10 darab csuklós alacsonypadlós és légkondicionálóval felszerelt trolibusz gyártására 2014. január 20-ig lehet ajánlatot adni. Ekkora mennyiségben Budapest az 1980-as években vásárolt utoljára trolibuszt.

Az új járművekkel szemben támasztott speciális követelmény, hogy a trolibuszoknak  legalább 4 kilométert kell tudniuk felsővezetékhez való kapcsolódás nélkül megtenni. A BKK kikötötte továbbá, hogy a szóló változatnak legalább 62 fős, a csuklós kivitelűnek minimum 102 fős befogadóképességgel kell rendelkeznie.