Nem különösebben nagy értékű, nem könnyen eladható, és nem is igazi ritkaság, mégis elvittek egy felújítás alatt álló Barkast. Vajon minek?
Mi is az a Barkas?
Akinek hármassal, négyessel kezdődik a személyi száma, annak már jó eséllyel semmit nem mond a Barkas márkanév. Sőt, igazából már az az ország sem, – Német Demokratikus Köztársaság – ahol ezek a kisáru-szállítók anno készültek 1961 és 1991 között.
Pedig nem is olyan régen, 25-30 évvel ezelőtt szinte mindent ilyenekkel szállítottak. Volt belőlük platós, hűtő-felépítményes, illetve dobozos, és körablakos kisbusz kivitel is. A rendszerváltás után nem sokkal elkezdtek kikopni az utakról, helyüket a jóval gazdaságosabban és környezetkímélőbben üzemeltethető, nyugatról behozott járgányok vették át.
Adatlap | |
---|---|
Motoradatok | |
Lökettérfogat (cm3) | 1000 |
Hengerek száma | 3 |
Max. teljesítmény (LE) | 45 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 103 |
Menetteljesítmények | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | hehe |
Végsebesség (km/h) | 100 |
Fogyasztás | |
Vegyes (l/100 km) | 8-14 |
Saját tömeg (kg) | 1350 |
Így fest egy csinos, békazöld Barkas:
Szerencsére nem vagyunk egyformák, és akadnak olyan arcok, akik valamiért elképesztő mennyiségű szívást vesznek a nyakukba, csak hogy egy-egy ehhez hasonló öreg járgányt életben tartsanak. Aztán jön valami gyökér, és elviszi a csekély forgalmi értékkel bíró veterán járgányt. Hogy miért, az nem teljesen világos, hiszen ebből a típusból nem sok rója a budapesti utakat, így elég feltűnő darab. Pláne, hogy nem a megszokott háromhengeres Wartburg motor rotyog a vezető alatt, hanem dízelmotor hajtja.
Szóval aki látja, szóljon, hadd kerüljön vissza a gazdájához, és hadd fejeződjön be a pórul járt autó felújítása. Az info@mnhjr.hu címen várják a híreket.
Ilyen is lehet egy Barkas, bár nem ez a jellemző: