Hatalmas újraszervezés folyik a Mitsubishi berkein belül, együttműködési szerződést kötöttek a Renault-Nissan szövetséggel, két autót (egy közép- és egy alsó-középkategóriás modellt) az utóbbi konszern releváns padlólemezeire fejlesztenek. Ez értelemszerűen Mégane-Lancer házasságot jelent – de az esetleges Evónak semmi köze nem lesz ehhez a modellhez, nem véletlenül
Az új generációs Evo formavilágát a közelmúltban bemutatott tanulmányautók (XR-PHEV) dizájnja határozhatja meg – az alábbi rajzot a Motor Trend grafikusa készítette. Ezzel azonban nem állnak meg a párhuzamok: a konnektoros hibrid hajtáslánca is átkerülhet a tizenegyedik Evóba (ez indokolja az egyedi platform alkalmazását), amit ráadásul valószínűleg nem is így fognak hívni.
A mérnökök jelenleg ennek a 135 lóerős, 1,1 literes erőforrásnak a továbbfejlesztett változatát értékelik, de szó került egy kis lökettérfogatú, közvetlen befecskendezéses turbódízel alkalmazása is.
Nem marad hűtlen örökségéhez az Evo: vélhetően újra bevetik a már bevált S-AWC elektronikus rendszer áthangolt változatát, amely aktív központi differenciálmű és perdületszabályozás mellett sportos hangolású ESP-t és ABS-t kínál. Az újrakalibrálás elengedhetetlen, hiszen a hagyományos összkerékhajtás helyett mindkét tengelyre jut majd egy-egy villanymotor.
A Mitsubishi hite szerint a kerekenkénti elektromos hajtás és az elektronikus aktív stabilitásvezérlés párosítása minden eddiginél jobban vezethető sportmodellt eredményez majd.
(Nyitóképünkön a Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400: 2.0 Turbo, 408 LE)